BMW wil in september het B57S-motorblok uit roulatie nemen. Dat blok is beter bekend als de M50d, oftewel de diesel met vier turbo’s.
Een huzarenstukje was het wel, die M50d. Een 3.0 zes-in-lijn met vier turbo’s, een aantal dat in serieproductie alleen bij Bugatti voorkomt. Hij debuteerde in 2016 in de BMW 750d, maar vond nadien ook zijn weg naar de 5 Reeks, in de M550d. Ook de X5, X6 en kolossale X7 kregen zo’n M50d-variant met vier turbo’s.
Maar het motorblok up-to-date houden blijkt te complex en te duur, zo schrijft BMWBlog. Laat staan om het te doen beantwoorden aan de strengere uitstootnormen. Daarom zou München de M50d in september uit roulatie nemen. Bij wijze van uitzwaai zou BMW een “Final Edition” plannen voor de X5 M50d en X7 M50d, al is het nog niet duidelijk of die ook tot bij ons komt.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen