Rijtest

Rijtest: Isuzu D-Max Double Cab (2017)

Isuzu zit in de penarie, want 's werelds grootste dieselbouwer voelt de negatieve connotatie rond de zelfontbrander maar al te goed hangen. Waardoor het prompt besloot de facelift van de D-Max uit te rusten met een kleinere 1.9-liter turbodiesel. Of dat nog (op iets) trekt?

Als de grootste dieselbouwers ter wereld paniekvoetbal begint te spelen, dan besef je dat overheden dringend werk moeten maken van een doorzichtig toekomstplan voor de zelfontbrander. Want willen of niet, de eerste decennia zal diesel niet uit het straatbeeld verdwijnen op onze aardbol. Waardoor het knap lastig is voor automerken. Want de miljoenen die je nu investeert in een nieuwe dieselfamilie kunnen wel eens recht richting een geldput gaan. Het maakt alvast dat sommige merken gewoon de brui geven aan de ontwikkeling van een nieuwe dieselfamilie. Bij Isuzu ligt dat uiteraard wat moeilijk, gezien het feit dat het Japanse bedrijf de grootste dieselmotorenbouwer ter wereld is. Of de D-Max facelift al een slachtoffer is van die ontwikkelingen?

Image
rijtest-isuzu-d-max-facelift-2017

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen