De topman van design maakte een belangrijk statement duidelijk tijdens deze presentatie. "De nieuwe Range Rover mocht niet veranderen, maar moest wel beter zijn". En daar sta je dan met je potlood en blad papier...
Het verhaal begon in 1970 en ondertussen is de gekende Range Rover toe aan zijn vierde generatie. En op de ene of andere manier is Land Rover er altijd in geslaagd om zonder grote verrassingen de Range Rover er toch een pak anders te doen uitzien. Ook bij deze generatie lukken ze daar in. Deze generatie laat zich bijvoorbeeld opmerken door een veel rondere snoet die wat meer aanleunt naar de huidige Range Rover Sport. In de motorkap wordt een luchthapper verwerkt die zo de kieuwen langszij overbodig maakt. De ontwerpers vonden de kieuwen optisch echter zo belangrijk dat ze die er toch in lieten. Achteraan blijft de dubbele kofferklep beschikbaar en zijn het vooral de lichtunits dit er opvallen.
Deze Autobiography is meteen de topper van het aanbod en kost je een flinke 130.000 euro, exacte cijfers worden later bekend gemaakt. Optioneel kan je kiezen voor een doorgetrokken middenconsole naar de achterbank toe. Daarmee verlies je een derde plek op de achterbank maar maak je het wel wat luxueuzer voor de twee andere passagiers achteraan.
De nieuwe Range Rover laat zich gewennen, ook toen ondergetekende oog in oog stond met het nieuwe bakbeest. De lichtunits zijn even aanpassen en ook de extra rasters in de bumper vooraan vragen wat gewenning. Het raster bovenop de motorkap oogt wel erg fris en ook binnenin blijft de Autobiography overtuigen met een opvallende verbetering inzake kwaliteit.
We zijn hoe dan ook benieuwd naar de rijervaring van de wagen. Want met het nieuwe aluminium onderstel verliest de Range Rover maarliefst 420 kilogram. En dat verschil moet zich wel positief laten gelden op het rijgedrag.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 17 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden