Officieel: Mercedes GLK facelift

Mercedes verjongt haar gamma en deze keer is het de beurt aan de GLK. Die wordt niet volledig vernieuwd maar heeft wel recht op een facelift.LED-dagrijverlichting wordt daarbij in de koplampen geïntegreerd en een nieuwe grille werd geplaatst. Ook achteraan zien we LED-lampen.

In het interieur moeten nieuwe kleuren en betere materialen de kwaliteitsindruk bij de klant verhogen. Meredes biedt verder nog allerhande veiligheidssystemen aan, zoals Attention Assist, Break Assist, PreSafe en adaptieve remlichten (die feller oplichten als je harder remt).[

Officieel: Mercedes GLK facelift

]1

Onder de kap krijgen vooral de diesels het voor het zeggen. De GLK 200 CDI (143 pk) is de kleinste en tegelijk ook de zuinigste (5,5l/100 km, 143 g/km CO2). Daarboven staat de GLK 250 CDI, de dikste viercilinder diesel met 204 pk. Wie nog wat meer wil kan terecht bij de GLK 350 CDI. Wil je liever benzinerijden, dan zijn er maar twee opties: de GLK 220 (170 pk) of de GLK 350 (306 pk). Enkel de GLK 200 CDI en GLK 220 CDI worden met achterwielaandrijving geleverd, de rest krijgt standaard 4MATIC vierwielaandrijving.

De facelift van de Mercedes GLK is te bekijken op het salon van New York, begin april.

Laatst gepubliceerd

Reacties (17)

Plaats een reactie
Techno Patat 17:03
afbeelding van Techno Patat

De koplampen doen me wat denken aan de B-klasse. Maar ze zitten er wel knap ingewerkt! Vooral met de ledjes aan!

Interieur is er ook veel knapper op geworden!

Techno Patat 18:13
afbeelding van Techno Patat

@Sam: prijs valt nog goed mee, maar de mooiste vind ik nog steeds de XC-60 R-design! Dit is een welverdiende 2e ;)! Al zal deze wel de betere auto zijn, moet toch voor de meerprijs

Yvesw 18:29
afbeelding van Yvesw

@Messer: Het is de goedkoopste! Verkoopt voor geen meter (tegenover zijn concurrenten X3, Q5, XC60,...), dus Mercedes dealers kwispelen met hun staartje als je er voor langskomt... Ik begrijp zelfs niet waarom mensen voor een X3 kiezen...
Enige nadeel dat de GLK heeft is dat je hem wel verplicht wat moet aankleden want standaard ziet hij er wat "magertjes" uit. Maar dat heb je evengoed met de X3, Q5 natuurlijk...

Yvesw 19:30
afbeelding van Yvesw

@Autofans: Verdwijnt de 220CDI dan uit de lijst? Dat was nu een toegeknepen versie van de 250cdi met 170pk (fiscaal vriendelijk fo life!) die je voor €700 kon laten chippen tot 230pk... Geweldige deal!

Yvesw 18:41
afbeelding van Yvesw

@Messer: Ik deel die mening helemaal ;) Is zelfs bestelbaar met RWD en handbak...
Hij heeft nu eenmaal een uitgesproken styling, sommigen mensen vinden het mooi, andere vinden het een dinky toy...

Techno Patat 19:22
afbeelding van Techno Patat

@Yves: De 220 CDi is toch een 2.2l met 1 turbo, en de 250 CDI is een 2.2l met Twin Turbo? De 220 kan je wel opchippen naar 200 pk maar het zal geen 500 NM geven zoals de 250!

Is de 200 trouwens niet hetzelfde dan? Is identiek dezelfde motor als de 220 maar iets lager afgesteld... Of dat was het tenminste, met al dat Alfa gedoe de laatste tijd is m'n Mercedes kennis er duidelijk niet op vooruit gegaan!

Yvesw 19:28
afbeelding van Yvesw

@Patat: U brengt me inderdaad op een rare kronkel... Want als ik het goed begrijp bieden ze een 220 aan gebaseerd op de 2.2l met 1 turbo en bieden ze ook een 220 aan als geknepen versie van de Twin Turbo... Je kan er de configurator op nagaan :)
En speciaal voor Patat stuur ik nog eens een <a href="http://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/37-mercedes/1793-... link</a> van mijn chipvrienden en kijk daar! 500nm ;)

Wim 20:18
afbeelding van Wim

how how, zowel de 180 cdi, 200 cdi, 220 cdi én 250 cdi van Mercedes zijn 2.1's :p Verder denk ik wel dat de 220 cdi niet verwijnt (ps: dacht ook dat de 220 een turbo minder had dan de 250, maar ze maken het niet simpel :) )

Yvesw 20:55
afbeelding van Yvesw

@Wim: Op de Mercedes website zelf krijg je een Duitse PDF als je de technische gegevens wil bekijk... Foei!
Dat wordt een mailtje sturen naar Mercedes HQ Wim! Verlos ons uit ons lijden...

Anonieme gebruiker 22:13
afbeelding van Anonieme gebruiker

Mijne heren, Wim heeft het bij het rechte eind, Alle 4 cilinder CDI's zijn 2.1l (geen 2.2) en vanaf de 250 zijn er twee turbo's. Verder is de geometrie en motormapping verschillend tussen een 180, 200, 220,...

Techno Patat 01:28
afbeelding van Techno Patat

Ja nuist, 2.1l! Mijn excuses! Ik zeg het, sinds die Alfa is mijn Benz-basiskennis aan het wegsmelten :P!

Yvesw 09:26
afbeelding van Yvesw

waarom bieden ze dan op de huidige GLK twee 220cdi's aan? Eén met 163pk en één met 170 pk... Waarvan er toch wel één gebaseerd is op de 250cdi (namelijk die met 170pk)... Daar ben ik toch ook zeker van hoor. :)

Sven 10:05
afbeelding van Sven

omdat in het vroegere fiscale klimaat het gunstiger was om met 163 pk rond te rijden. Op dezelfde manier krijg je 2.0 TDI's met 136 of 140 pk, of had je benzinemotoren die 211 of 215 pk hadden. Dat maakte soms een groot verschil in belastingsbijdrage. Met de nieuwe regeling is dat voordeel weggevallen.

Techno Patat 16:53
afbeelding van Techno Patat

Praise the lord! Veel Ti eigenaren zulen blij zijn! Want de 2l jtdm's stonden in de gewone uitvoering op 163 pk, maar als ti op 170pk! Nu dat die,regel afgeschaft is zullen die wat in waarde stijgen! (hoe ben ik er nu WEER in geslaagd om over Alfa te spreken als het over Mercedes ging? Djeezes ik moet dringend afkicken! Of mn horloge/verzameling van de hand doen :P!)

Wel raar trouwens dat de 170pk's een twin turbo hebben! Die zullen de 500nm wel halen, maar een enkel turbo-blok ook?

Yvesw 18:46
afbeelding van Yvesw

@Patat: Kijk mijn link er maar eens op na wat hoger in de comments ;) en die van 170pk halen ze tot 560nm...

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws