Over de Maserati Ghibli hebben we de afgelopen weken vrij vaak berichten de wereld in gestuurd. Toch krijgt hij ook een plekje in onze 'Live op de IAA'-reeks, want het lijkt alsof wij (en jullie) er maar niet genoeg van kunnen krijgen.
Ergens is het wel te bedenken dat een buitenbeentje wat langer op het netvlies gebrand staat dan de zoveelste Duitse premium-middenklasser en het doel van Maserati is even groots als gewaagd: een marktaandeel tussen de premiumberlines opeisen. Iets wat de Fransen al jaren bottom-up proberen en iets wat de Italianen nu top-down willen.
Want geef toe, je moet al twee keer kijken om onderscheid te maken met de grotere Quattroporte. Niet als je ze beiden in profiel ziet, want de Ghibli is veel gedrongener van lijn. Dat maakt hem misschien zo aantrekkelijk. Dat hij een diesel krijgt is minder fijn om te horen voor de petrolheads, maar is dan weer wel goed nieuws voor de zakelijke rijders. Prijzen? Die zag je al passeren op de site.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 4 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 7 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 10 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 11 uur geleden