Hyundai stelt hun nieuwste kleinste voor op het autosalon van Frankfurt, ondertussen al de tweede generatie van hun i10.
De kleine i10 werd geintroduceerd in 2007 als opvolger van de Atos. Hyundai werkte intussen naarstig verder en kan nu de nieuwe generatie naar voren schuiven. Die groeide ten opzichte van zijn voorganger (+8 cm in de lengte, +6,5 in de breedte) maar werd tegelijk ook wat lager zodat hij er minder als een koekendoos uitziet. Hij wordt getekend in dezelfde filosofie als de grotere broers i30 en i40. Mogen we wel vermelden dat de achterlichtblokken ons doen denken aan de Dacia Sandero's van deze wereld?
Maar niet alleen langsbuiten ziet hij er volwassener uit, ook binnenin verandert er wat. Dankzij de grotere lengte kan de wagen 10 procent meer bagage slikken (252 liter in totaal, met achterbank rechtop) en hebben de achterste inzittenden wat meer beenruimte. Ook de afwerking werd opgekrikt, zodat men nu kan genieten van opties die vroeger voor hogere segmenten bestemd waren. We vermelden daarbij de automatische airco en de stuurverwarming.
Hyundai laat kiezen uit twee kleine benzinemotoren. Onderaan hebben we de 1-liter driecilinder die 66 pk en 94 Nm levert. De tweede motor is een 1,25 liter viercilinder - een bestseller in wording volgens Hyundai - met 90 pk en een maximum koppel van 120 Nm bij 5500 toeren per minuut. Beide motoren kunnen gekoppeld worden aan een automaat met vier trappen of aan een manuele vijfbak.
Recente reacties
Goedkope batterijen en leningen: dit is waarom de EU Chinese EV’s zwaarder belast
Een Europees merk van auto en werd gemaakt in Genk Belgie kreeg ook vele miljarden steun en na 3 of...
Door dominiek 15 uur geleden
Elke nieuwe auto heeft vanaf nu een snelheidswaarschuwing, dit is waarom
Op zich vind ik het niet zo'n probleem, we rijden echt gewoon veel te snel overal in België. Maar...
Door this 18 uur geleden
Elke nieuwe auto heeft vanaf nu een snelheidswaarschuwing, dit is waarom
Wat je zelf beschrijft van die 50 ipv 46 komt anders heel dicht in de buurt van een tolerantie ;-)
Door Adriaan 22 uur geleden
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Een belangrijk feit dat niet in het artikel staat: Ethanol trekt vocht aan (uit de lucht) dus als...
Door Miguel 1 dag geleden