Met de NSX en Civic Type-R lijkt Honda terug aan haar sportieve imago te werken. Deze Project 2&4 mag zo naast die twee rakkers staan. Want de concept belooft een waardig alternatief te zijn voor de KTM's X-BOW van deze wereld. Kom maar op Honda!
Honda stuurde naar haar designstudio's de vraag om een concept te creëren die de vrijheid van een motorfiets weet te koppelen aan de beweegbaarheid van een auto. Het resultaat is deze Project 2&4, een soort van trackdayspeeltje met Honda-logo in de grille. Nu ja, van een grille is er niet écht sprake, want het design geniet van een minimalistische aanpak en kan je eigenlijk moeilijk omschrijven als dat van een reguliere auto. Nee, deze concept zit eerder in het groepje van de Ariel Atom en KTM X-BOW.
Kracht komt niet van een 2.0-liter benzine met VTEC-power, wel van een 999 cc V-4 motorfietsmotor. Een blok dat rechtstreeks vanonder Honda's RC213V Moto GP-racer komt. Geen doetje dus en dat zie je ook aan de cijfers; 215 pk en 118 Nm. Dat koppel mag misschien wel laag liggen maar de gehele concept legt amper 405 kilogram op de weegschaal.
Wanneer we een productievariant kunnen verwachten? Als Pasen op vrijdag valt lijkt ons...
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden