Sinds 2011 moet elke nieuw geproduceerde wagen dagrijverlichting hebben. Een veiligheidsmaatregel die ervoor gezorgd heeft dat ook eigenaars van oudere modellen creatief aan het werk gingen met LED-strips. Tot ergernis van velen. Maar waarom?
Steek knappe velgen onder je wagen, tint je ramen, verlaag de ophanging en niemand ligt er van wakker. Durf echter één led-strip op je wagen kleven en iedereen roept moord en brand. Raar toch? Want eigenlijk zorgen die lichtjes enkel maar voor meer veiligheid. Althans, als je ze gebruikt om de reden waarvoor ze in het leven zijn geroepen.
Is het dan ook niet gek dat een eigenaar van een Renault Clio uit 2010 geen Led-dagrijverlichting mag steken, maar dat Renault op een 2011 model wel diezelfde Leds mag installeren? Op z'n minst hypocriet. Wij willen dan ook weten vanwaar die massale haat komt tegen wagens met zelf geïnstalleerde dagrijverlichting. Want eerlijk is eerlijk, in 90 procent van de gevallen zijn die lichtjes nog altijd mooier dan wat ze bij Audi installeren. Daarom:
Wat vinden jullie van aftermarket dagrijverlichting?
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 7 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 22 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden