Vraag: Wat vind jij van aftermarket dagrijverlichting?

vraag-led

Sinds 2011 moet elke nieuw geproduceerde wagen dagrijverlichting hebben. Een veiligheidsmaatregel die ervoor gezorgd heeft dat ook eigenaars van oudere modellen creatief aan het werk gingen met LED-strips. Tot ergernis van velen. Maar waarom?

Steek knappe velgen onder je wagen, tint je ramen, verlaag de ophanging en niemand ligt er van wakker. Durf echter één led-strip op je wagen kleven en iedereen roept moord en brand. Raar toch? Want eigenlijk zorgen die lichtjes enkel maar voor meer veiligheid. Althans, als je ze gebruikt om de reden waarvoor ze in het leven zijn geroepen.

Is het dan ook niet gek dat een eigenaar van een Renault Clio uit 2010 geen Led-dagrijverlichting mag steken, maar dat Renault op een 2011 model wel diezelfde Leds mag installeren? Op z'n minst hypocriet. Wij willen dan ook weten vanwaar die massale haat komt tegen wagens met zelf geïnstalleerde dagrijverlichting. Want eerlijk is eerlijk, in 90 procent van de gevallen zijn die lichtjes nog altijd mooier dan wat ze bij Audi installeren. Daarom:

Wat vinden jullie van aftermarket dagrijverlichting?

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 13 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (13)

Plaats een reactie
Peudriver 11:19
afbeelding van Peudriver

geen probleem zolang het wit is !!:-)

MDS 11:41
afbeelding van MDS

Haat is het niet, en iedereen doet maar wat hij wil. Maar ik vind het er vaak wel belachelijk uit zien. Vaak gaat de gloed naar paars en heel vaak is de installatie echt niet mooi gedaan. Het is niet standaard geïntegreerd en het ziet er ook overduidelijk zo uit.

Maar hey, als de eigenaar tevreden is...

Alfred 12:15
afbeelding van Alfred

Ik heb een 'haat' tegen alle aftermarket prul die mij als andere bestuurder stoort. Zolang die lampjes reglementair zijn en mij niet storen als tegenligger klaag ik niet. Maar zoals met alles zijn er individuen die het verpesten door bvb 4 extra felle strips te hangen over de hele breedte van hun wagen... Dat is dan geen geval meer van 'beter gezien worden', maar eerder anderen hinderen.

Bram 12:53
afbeelding van Bram

Ik heb het persoonlijk veel moeilijker met aftermarket xenon in dezelfde lens waar standaard een gewone halogeenlamp zat. Dat is een drama wanneer je zo iemand in de andere richting tegenkomt en het heeft geregend bv. Aftermarket dagrijverlichting ziet er vaak uit als een verdwaalde strip van rond de kerstperiode en vooral die met een paarse look doen dan afbreuk aan de wagen zelf. Maar smaken verschillen :)

UNSTABLE_CARPORT 13:28
afbeelding van UNSTABLE_CARPORT

Het is vaak gewoon lelijk, vind ik. Hetzelfde met dagrijverlichting in de mistlampen, mistlampen als "bochtverlichting" (pak dan toch adaptieve headlights) en mensen die hun echte mistlampen als dagrijlicht gebruiken.

Wim 15:36
afbeelding van Wim

Ik ben geen fan, een paar autosalons geleden werden op Mitsu's en Suzuki's zo van die LEDstrips in de koplampen gezet. Dat zag er niet uit, precies goedkope tuning.

Rob 00:52
afbeelding van Rob

Ach, haten is een groot woord, ze knooien maar raak voor een knaak ;-)

Mijn auto zul je niet zien met veredelde kerstverlichting aangelegd door Beun de Haas B.V....

Sracerr 11:59
afbeelding van Sracerr

Deze "Barbie lampjes" zijn best handig in de dichte mist, indien je ze laag aan de voorkant v/d auto bevestigd.

Sracerr 12:01
afbeelding van Sracerr

Xenon verlichting is ronduit irritant en verblindend. je hoeft maar over een klein heuveltje te rijden en je verblind het tegemoet komende verkeer direct. Verbieden die rotdingen zou ik zeggen BRUSSEL>

Mathieu 12:59
afbeelding van Mathieu

De vraag ging hier om de dagrijverlichting en niet over Xenon.
Echte niet-after-market xenon verlichting richt zich automatisch naar de grond (wat bij mij het geval is) en zou een tegenligger niet mogen storen.

Sracerr 22:10
afbeelding van Sracerr

De automatische verstelling ook v/d af fabriek geleverde xenon verlichting, is altijd te laat met het aanpassen naar de grond. Dat is mijn ervaring vandaar mijn commentaar daarover. Denk aan heuvelachtige B-wegen, drempels, korte brug overgangen, korte maar diepe hobbels, etc. In die situaties zijn die rotdingen altijd te laat met bijstellen. Ik heb mijzelf aangeleerd altijd naar 1 kant v/d weg te kijken als er Xenon aankomt.

thom 12:10
afbeelding van thom

@ UNSTABLE_CARPORT

Mistlampen als bochtenverlichting is op zeer veel wagens standaard dus heb je meestal niet te kiezen. Meestal op wagens die niet uigerust kunnen worden met adaptive headlights wat nog steeds het overgrote deel van de wagens is...

bartelskie 11:00
afbeelding van bartelskie

Ik zet mijn kerstverlichting bij mijn audi zelfs opzettelijk uit

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws