Trek je onze zuidergrens over, dan is het niet ongebruikelijk om een klassieke Franse wagen te vinden met meer blutsen dan een golfbal. Niet het geval bij deze DS uit 1973 die binnenkort onder de hamer gaat.
Het een en ander heeft er misschien mee te maken dat het hier over een Brits exemplaar gaat. Al is dat geen vrijgeleide, want hoewel ze op dat eiland iets minder botsauto spelen is roest en corrosie een serieus Brits probleem. Wederom telt dit niet voor deze DS Super 5, want de staat is om duimen en vingers af te likken. Meer nog, we durven stellen dat 'ie in betere staat is dan toen de Fransoos van de productieband rolde.
Daarvoor hoefde de DS trouwens niet gerestaureerd worden, want doorheen zijn gehele carrière wist het rechtsgestuurde exemplaar maar liefst 200 prijzen te winnen op verschillende meetings. Op drie september zal hij geveild worden aan Blenheim Palace in Oxford. Moeten we de veilingmeester geloven, dan breng je maar best 90,000 pond mee. Nu ja, gelukkig staat die munt toch wat lager.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 16 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden