
Trek je onze zuidergrens over, dan is het niet ongebruikelijk om een klassieke Franse wagen te vinden met meer blutsen dan een golfbal. Niet het geval bij deze DS uit 1973 die binnenkort onder de hamer gaat.
Het een en ander heeft er misschien mee te maken dat het hier over een Brits exemplaar gaat. Al is dat geen vrijgeleide, want hoewel ze op dat eiland iets minder botsauto spelen is roest en corrosie een serieus Brits probleem. Wederom telt dit niet voor deze DS Super 5, want de staat is om duimen en vingers af te likken. Meer nog, we durven stellen dat 'ie in betere staat is dan toen de Fransoos van de productieband rolde.
Daarvoor hoefde de DS trouwens niet gerestaureerd worden, want doorheen zijn gehele carrière wist het rechtsgestuurde exemplaar maar liefst 200 prijzen te winnen op verschillende meetings. Op drie september zal hij geveild worden aan Blenheim Palace in Oxford. Moeten we de veilingmeester geloven, dan breng je maar best 90,000 pond mee. Nu ja, gelukkig staat die munt toch wat lager.
Recente reacties
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
Mensen betalen nog steeds liever 15 euro incl gratis verzending dan 10 euro + 5 euro verzendkosten...
Door John 3 uur geleden
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
mooie kortingen?nog zoiets wat men de mensen al jaaaaren wijsmaakt,de katalogus prijs zo hoog...
Door andre123 16 uur geleden
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
inderdaad,maar wie durft te zeggen wat iedereen eigenlijk allang weet...........
Door andre123 16 uur geleden
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
@Consument:Bij OPEL zijn er meer dan 50 wagens in stock met mooie kortingen.Kijk eff op de...
Door Autofreak 17 uur geleden