Britse media zegt te weten dat de Volkswagen Group prestigemerk Bugatti gaat verkopen aan het Kroatische Rimac. In ruil zal VW een serieus deel van de aandelen van Rimac in handen krijgen.
Momenteel is er nog niets bevestigd maar het Britse Car Magazine zegt te weten zijn gekomen dat de Volkswagen Group en Rimac een deal hebben gesloten met Bugatti in de hoofdrol. Het Kroatische bedrijf dat hoge ogen gooit dankzij haar indrukwekkende elektrische aandrijflijnen zou Bugatti overkopen van de VW Group. In die deal zou er ook met aandelen worden gegooid. Waardoor de Volkswagen Group een groot belang krijgt in het Kroatische bedrijf. Momenteel heeft Porsche - dochterbedrijf van VW - al 15% van Rimac in handen.
Rimac Chiron EV
Anders gezegd; is het gerucht waar, dan wordt Rimac een stiefkind van VW en krijgt het Bugatti in die beslissing. Daardoor zou de volgende Bugatti die we ooit te zien krijgen 100% elektrisch zijn. Volkswagen kan dan weer op de knowhow van Rimac teren voor het optimaliseren van haar elektrische aandrijflijnen. In tijden van zware CO2-doelstellingen een handige kaart achter de hand.
Het nieuws - hoewel nu nog een gerucht - komt trouwens niet als een donderslag bij heldere hemel. In de nasleep van dieselgate en de zware crisis waar nu door varen was het al langer een publiek geheim dat de Volkswagen Group enkele merken in de vitrine heeft staan. Denk dan aan Lamborghini, Bugatti, Ducati, Bentley en ItalDesign. De excessen, zeg maar. Al gonst er ook een gerucht dat Volkswagen gerust afstand wil nemen van Seat, omdat die zich steeds moeilijker in het rijtje van Skoda, Volkswagen en Audi weet te plaatsen.
Op dit moment communiceert Bugatti niet over het gerucht.
Recente reacties
Dit is waarom het Chinese Nio de Audi-fabriek in Brussel wil overnemen
NIO ceo Willam Li heeft al aangegeven dit absoluut niet te overwegen, helaas!
Door Nick Van Hemelryck 8 uur geleden
Dit is waarom het Chinese Nio de Audi-fabriek in Brussel wil overnemen
Daar heb je een punt, de lasten op arbeid zijn hier veel te hoog, daarom dat vele fabrieken sluiten...
Door Erwin Cools 11 uur geleden
Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert
Dat is geen gsm batterij die daar in zit hé. Zelfs met heel agressief rijgedrag krijg je daar nog...
Door this 18 uur geleden
Beruchte 1.2 PureTech-motor krijgt eindelijk langere garantie van Stellantis
Wij zijn nu aan de 3de wagen met Puretech motor en niet 1 probleem , als je een jaarlijks onderhoud...
Door Bendia 18 uur geleden