Na heel wat gelek komt Mercedes vandaag officieel naar buiten met hun nieuwe S-Klasse. De wagen die al jarenlang top is in zijn klasse krijgt met zijn nieuwe update weer een cabine vol snufjes.
Mercedes heeft er weer naar gestreefd om de S-Klasse de meest luxueuze, comfortabelste en technische wagen ooit te maken. Het uiterlijk werd ook helemaal opgefrist.
Uiterlijk zien we een sportievere voorkant die duidelijk in lijn wordt gezet met Mercedes' nieuwe designrichting die ze ook op de A- & CLA-klasse plaatsten. Een gigantische grille laat mensen niet twijfelen dat je met een Mercedes onderweg bent. Op de flanken zien we vloeiende lijnen die we ook al zagen op de CLA. Achteraan zien we een vloeiendere kont die wat weg heeft van de CL-Klasse.
Pure weelde
Het interieur brengt weer rust aan de gestresseerde CEO's in deze wereld. Een overvloed aan leder, hout en het typische analoog klokje houden het gevoel van kwaliteit hoog. Tellers en navigatie worden getoond op één lang scherm dat over bijna het gehele dashboard loopt. Al gaat het eigenlijk over twee 12,3 inch displays. Luisteren doe je naar een audiosysteem met 10 speakers. Optioneel kan je ook voor een 3D Burmester Surround Sound opteren.
Nu we toch het vat van opties openen, de S-klasse heeft weer een resem aan opties. Het Air Balance package filtert de lucht en verspreidt een discreet geurtje dat niet in het leder kan trekken. Het Warmth Comfort Package zorgt er dan weer voor dat je geen koude moet lijden. Ongeveer alles in de wagen buiten het klokje wordt dan verwarmd.
Achteraan kan je vijf verschillende soorten stoelen krijgen waarvan sommige een massagefunctie hebben. Neem je het First Class Rear Seat pakket, dan krijg je twee individuele stoelen achteraan die door een console worden gescheiden. De bekerhouders zijn ook niet van het type "normaal". Deze kunnen je dranken warmen of koelen.
Zweven over de weg
Op vlak van ophanging is Mercedes ook weer all-out gegaan. Een systeem scant de weg via een camera en zoekt naar onregelmatigheden. Automatisch past de vering zich aan aan de situatie. Opteer je niet voor dit systeem, dan krijg je nog altijd luchtvering met aanpasbare demping. Verder krijg je op de S-Klasse Stop & Go, Brake Assist, Active Lane Keeping, Night view en zo kunnen we nog een artikel of drie door gaan.
Downsizing?
Mercedes blijkt hun vlaggenschip te vrijwaren van motoren met te weinig kracht. Van bij de lancering heb je keuze uit vier motoren. Een S350 CDI BlueTec V6 met 258 pk en 620 Nm, een S500 V8 met 455 pk en 700 Nm, een S300 BlueTec Hybrid viercilinder met 204 pk en 500 Nm. Ten slotte is er ook nog een S400 Hybrid V6 met 306 pk en 370 Nm. Het snelste ben je met de S500. Die glijdt in 4,8 seconden naar de honderd. De viercilinder doet er 7,6 seconden over.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden