
Premium Plug-In rijden heeft zijn prijs, dat zag je gisteren al. Concurrent van de S-Klasse Plug-In Hybrid kan je deze A3 e-tron niet noemen, al vissen ze technisch wel in hetzelfde vijvertje. Audi presenteert de e-Tron voor de prijs van 37.600 euro.
Voor die 37.600 euro krijg je het Attraction-uitrustingsniveau. Wil je meer basisuitrusting, dan kies je voor de Ambition (38.999 euro) of Ambiente (39.300 euro). De Ambition-versie doet het met 37 g/km CO2, de andere twee versies stoten elk 35 g/km uit. Dat staat gelijk aan een verbruik van respectievelijk 1,5 en 1,6 l/100 km. Dat halen ze doordat de ingenieurs van Audi een 1.4 TFSI benzinemotor met 150 pk gekoppeld aan een elektromotor van 75 kW. Samen zouden ze goed zijn voor zowat 204 pk en 350 Nm.

In elektrische modus is de topsnelheid begrensd op 130 km/u. De A3 e-tron kan zowel puur elektrisch, in een combinatie van elektro- en benzinemotor of enkel door de benzinemotor worden aangedreven. De topsnelheid bedraagt dan 222 km/u en hij duwt je in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u.
Recente reacties
Fisker landt in België: orderboekjes voor elektrische Ocean geopend (2023)
Al ze prijs onder de 40000€ is dit een leuk alternatief voor al die Chinese EV brol, de Vlaamschen...
Door Vigor Mortsen 2 dagen geleden
EV-premie tot 5.000 euro: Vlaamse Regering wil particulier in elektrische auto krijgen
Zoals THIS ook al aangaf zal het zeker duurder worden. Een paar jaar geleden bracht de auto-branche...
Door John 2 dagen geleden
EV-premie tot 5.000 euro: Vlaamse Regering wil particulier in elektrische auto krijgen
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen denken dat elektrisch rijden goedkoop moet blijven. Het enige...
Door this 2 dagen geleden
Nieuwe BMW X2 plaagt met langer silhouet... o ja, en verlichte neusgaten
Nog ff en hij kan ook niezen :-)
Door Jos D. 3 dagen geleden