Premium Plug-In rijden heeft zijn prijs, dat zag je gisteren al. Concurrent van de S-Klasse Plug-In Hybrid kan je deze A3 e-tron niet noemen, al vissen ze technisch wel in hetzelfde vijvertje. Audi presenteert de e-Tron voor de prijs van 37.600 euro.
Voor die 37.600 euro krijg je het Attraction-uitrustingsniveau. Wil je meer basisuitrusting, dan kies je voor de Ambition (38.999 euro) of Ambiente (39.300 euro). De Ambition-versie doet het met 37 g/km CO2, de andere twee versies stoten elk 35 g/km uit. Dat staat gelijk aan een verbruik van respectievelijk 1,5 en 1,6 l/100 km. Dat halen ze doordat de ingenieurs van Audi een 1.4 TFSI benzinemotor met 150 pk gekoppeld aan een elektromotor van 75 kW. Samen zouden ze goed zijn voor zowat 204 pk en 350 Nm.
In elektrische modus is de topsnelheid begrensd op 130 km/u. De A3 e-tron kan zowel puur elektrisch, in een combinatie van elektro- en benzinemotor of enkel door de benzinemotor worden aangedreven. De topsnelheid bedraagt dan 222 km/u en hij duwt je in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden