Voor de happy few is deze Plug-In Hybrid-variant van de S 500 L weggelegd. Nu kan je hem ook in de catalogus terugvinden, aan een prijs van 117.733 euro. Dat is veel geld, maar weet wel dat je met de zuinigste S-Klasse ooit rondbolt.
Met een theoretisch verbruik van 2,8 l/100 km en een bijhorende uitstoot van 65 g/km CO2 doet hij minder goed dan andere Plug-In Hybrids op de markt. Daartegenover kan je stellen dat hij kan beschikken over de meest vooruitstrevende snufjes die ook de andere S-Klasses sieren. De motor is geen achtcilinder zoals bij de gewone S 500 L, maar wel een 333 pk sterke zescilinder, bijgestaan door een elektromotor van 85 kW.
De Plug-In Hybrid is overigens enkel beschikbaar voor de lange versie van de S-Klasse. Wie zoveel centjes niet op tafel wil leggen, kan nog altijd gaan kijken naar de S 400 L Hybrid (102.971 euro) of kiezen voor de dieselhybride S 300 L BlueTEC Hybrid (89.298 euro). De gewone S 500 L, zonder hybridetechnieken dus, kost overigens exact evenveel als de S 500 L Plug-In Hybrid.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden