Voor de happy few is deze Plug-In Hybrid-variant van de S 500 L weggelegd. Nu kan je hem ook in de catalogus terugvinden, aan een prijs van 117.733 euro. Dat is veel geld, maar weet wel dat je met de zuinigste S-Klasse ooit rondbolt.
Met een theoretisch verbruik van 2,8 l/100 km en een bijhorende uitstoot van 65 g/km CO2 doet hij minder goed dan andere Plug-In Hybrids op de markt. Daartegenover kan je stellen dat hij kan beschikken over de meest vooruitstrevende snufjes die ook de andere S-Klasses sieren. De motor is geen achtcilinder zoals bij de gewone S 500 L, maar wel een 333 pk sterke zescilinder, bijgestaan door een elektromotor van 85 kW.
De Plug-In Hybrid is overigens enkel beschikbaar voor de lange versie van de S-Klasse. Wie zoveel centjes niet op tafel wil leggen, kan nog altijd gaan kijken naar de S 400 L Hybrid (102.971 euro) of kiezen voor de dieselhybride S 300 L BlueTEC Hybrid (89.298 euro). De gewone S 500 L, zonder hybridetechnieken dus, kost overigens exact evenveel als de S 500 L Plug-In Hybrid.
Recente reacties
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Klopt
Door Mathieu 1 dag geleden
Ouch: "Volkswagen heeft nog 1 à 2 jaar om zichzelf te redden"
Daar ga ik u niet in tegenspreken. Woensdag heb ik de nieuwe Kuga full hybrid gezien bij mijn...
Door Mathieu 1 dag geleden
Fiat legt productie elektrische 500e stil, drie keer raden waarom
Het is dan ook niet bepaald een aantrekkelijke EV. Duur (42kWh - €35k) en weinig bereik (~250km)....
Door Gaëtan 1 dag geleden
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Daar ben ik wel benieuwd naar de onderliggende redenering hiervan, de distributieriem komt toch...
Door Adriaan 1 dag geleden