
Voor de happy few is deze Plug-In Hybrid-variant van de S 500 L weggelegd. Nu kan je hem ook in de catalogus terugvinden, aan een prijs van 117.733 euro. Dat is veel geld, maar weet wel dat je met de zuinigste S-Klasse ooit rondbolt.
Met een theoretisch verbruik van 2,8 l/100 km en een bijhorende uitstoot van 65 g/km CO2 doet hij minder goed dan andere Plug-In Hybrids op de markt. Daartegenover kan je stellen dat hij kan beschikken over de meest vooruitstrevende snufjes die ook de andere S-Klasses sieren. De motor is geen achtcilinder zoals bij de gewone S 500 L, maar wel een 333 pk sterke zescilinder, bijgestaan door een elektromotor van 85 kW.
De Plug-In Hybrid is overigens enkel beschikbaar voor de lange versie van de S-Klasse. Wie zoveel centjes niet op tafel wil leggen, kan nog altijd gaan kijken naar de S 400 L Hybrid (102.971 euro) of kiezen voor de dieselhybride S 300 L BlueTEC Hybrid (89.298 euro). De gewone S 500 L, zonder hybridetechnieken dus, kost overigens exact evenveel als de S 500 L Plug-In Hybrid.
Recente reacties
Officieel: Suzuki Swift trekt Europees plunje aan (2024)
Voor de prijs van een Sport had je ook de Fiesta ST die - bespreekbaar - de betere hothatch was....
Door Yvesw 5 uur geleden
Krijgt Brexit 3 jaar uitstel voor EV's?
Per 1 januari komt er normaal gezien op elke EV die naar het VK gaat een importheffing van 10%....
Door Yvesw 17 uur geleden
Krijgt Brexit 3 jaar uitstel voor EV's?
Ik heb het artikel 3 keer moeten herlezen, en ik vrees dat ik het nog steeds niet helemaal begrijp.
Door Adriaan 20 uur geleden
Officieel: Suzuki Swift trekt Europees plunje aan (2024)
De huidige Swift Sport was in 2018 toch mooi geprijsd? En jullie vonden die generatie Sport minder...
Door Nick 20 uur geleden