
Audi geeft de A3 e-tron liever niet de benaming 'Hybrid' mee, zoals bij de A6 en A8 met twee aandrijvingen wel het geval is. Liever kiezen ze voor e-tron, een naam die ze eerder al op wat andere concept cars plakten.
e-tron staat namelijk voor de conceptversie van wat een latere hybride wordt. Vergis je overigens niet, deze A3 e-tron krijgt een andere samenstelling dan de in Shanghai getoonde concept car. Audi maakt gebruik van het gekende recept, al wordt de 2.0 TFSI uit de grotere modellen nu vervangen door een 1.4 TFSI met 150 pk en een elektromotor van 75 kW. Het gecombineerd vermogen bedraagt daardoor 204 pk met een maximum koppel van 350 Nm.

In elektrische modus is de topsnelheid begrensd op 130 km/u. De A3 e-tron kan zowel puur elektrisch, in een combinatie van elektro- en benzinemotor of enkel door de benzinemotor worden aangedreven. De topsnelheid bedraagt dan 222 km/u en hij duwt je in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u. Het gemiddeld verbruik bedraagt 1,5 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt dan slechts 35 g/km. Puur elektrisch is de radius beperkt tot 50 km.
Recente reacties
Fisker landt in België: orderboekjes voor elektrische Ocean geopend (2023)
Al ze prijs onder de 40000€ is dit een leuk alternatief voor al die Chinese EV brol, de Vlaamschen...
Door Vigor Mortsen 2 dagen geleden
EV-premie tot 5.000 euro: Vlaamse Regering wil particulier in elektrische auto krijgen
Zoals THIS ook al aangaf zal het zeker duurder worden. Een paar jaar geleden bracht de auto-branche...
Door John 2 dagen geleden
EV-premie tot 5.000 euro: Vlaamse Regering wil particulier in elektrische auto krijgen
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen denken dat elektrisch rijden goedkoop moet blijven. Het enige...
Door this 2 dagen geleden
Nieuwe BMW X2 plaagt met langer silhouet... o ja, en verlichte neusgaten
Nog ff en hij kan ook niezen :-)
Door Jos D. 2 dagen geleden