
Audi geeft de A3 e-tron liever niet de benaming 'Hybrid' mee, zoals bij de A6 en A8 met twee aandrijvingen wel het geval is. Liever kiezen ze voor e-tron, een naam die ze eerder al op wat andere concept cars plakten.
e-tron staat namelijk voor de conceptversie van wat een latere hybride wordt. Vergis je overigens niet, deze A3 e-tron krijgt een andere samenstelling dan de in Shanghai getoonde concept car. Audi maakt gebruik van het gekende recept, al wordt de 2.0 TFSI uit de grotere modellen nu vervangen door een 1.4 TFSI met 150 pk en een elektromotor van 75 kW. Het gecombineerd vermogen bedraagt daardoor 204 pk met een maximum koppel van 350 Nm.

In elektrische modus is de topsnelheid begrensd op 130 km/u. De A3 e-tron kan zowel puur elektrisch, in een combinatie van elektro- en benzinemotor of enkel door de benzinemotor worden aangedreven. De topsnelheid bedraagt dan 222 km/u en hij duwt je in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u. Het gemiddeld verbruik bedraagt 1,5 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt dan slechts 35 g/km. Puur elektrisch is de radius beperkt tot 50 km.
Recente reacties
Dacia lacht met zetelverwarmingabonnement, geeft gratis warmwaterkruiken weg
toen destijds renault als eerste(en enige?)met batterijhuur afkwam voor zijn ev,waren de reactie's...
Door andre123 5 uur geleden
Circuittest: Alpine A110 R (2023)
De grote vraag nu is hoe de Alpine zich gedraagt tegenover de concurrentie, en zeker Porsche Cayman...
Door Waxweazel 1 dag geleden
Betaalbaar bestaat: dit kost de nieuwe MG HS met verbrandingsmotor (2023)
Post mag verwijderd worden.
Door Mathieu 2 dagen geleden
Tesla Model 3 en Model Y tot 12.000 euro goedkoper
TUURLIJK IS HIJ NIET DE ENIGE(is te merken aan de prijs) maar hij is wel het gezicht van tesla,...
Door andre123 2 dagen geleden