
Audi geeft de A3 e-tron liever niet de benaming 'Hybrid' mee, zoals bij de A6 en A8 met twee aandrijvingen wel het geval is. Liever kiezen ze voor e-tron, een naam die ze eerder al op wat andere concept cars plakten.
e-tron staat namelijk voor de conceptversie van wat een latere hybride wordt. Vergis je overigens niet, deze A3 e-tron krijgt een andere samenstelling dan de in Shanghai getoonde concept car. Audi maakt gebruik van het gekende recept, al wordt de 2.0 TFSI uit de grotere modellen nu vervangen door een 1.4 TFSI met 150 pk en een elektromotor van 75 kW. Het gecombineerd vermogen bedraagt daardoor 204 pk met een maximum koppel van 350 Nm.

In elektrische modus is de topsnelheid begrensd op 130 km/u. De A3 e-tron kan zowel puur elektrisch, in een combinatie van elektro- en benzinemotor of enkel door de benzinemotor worden aangedreven. De topsnelheid bedraagt dan 222 km/u en hij duwt je in 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u. Het gemiddeld verbruik bedraagt 1,5 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt dan slechts 35 g/km. Puur elektrisch is de radius beperkt tot 50 km.
Recente reacties
DS wil terug naar interieur zonder schermen
eindelijk iemand die iets wil doen aan die play station show..... een beter voorbeeld van slechte...
Door andre123 1 uur geleden
Elektrische steps krijgen (eindelijk) nieuwe verkeersregels (2022)
dat dat SPEELGOED eindelijk aan banden gelegd wordt is maar normaal,tegen 25km/u door de...
Door andre123 1 uur geleden
EV's moeten goedkoper of automarkt stort in, waarschuwt Stellantis-topman
ja dat klopt,maar het is niet minder verwerpelijk...een particulier wordt door ALLE merken al...
Door andre123 1 uur geleden
Rijtest: Range Rover P530 First Edition (2022)
We dachten al dat er iets anders was aan de besturing van die auto... ;-) Bij deze aangepast,...
Door Joram 1 dag geleden