De nieuwste Big Daddy van Ford mag dan wel beroep doen op een V6, onder de kap van de Shelby GT350R blijft het lekker Amerikaanse met een atmosferische V8. Al gaan ze wel experimenteel met de carbon velgen. Oppassen voor de stoepranden dus.
Een overvloed aan Ford lekkers vandaag. De volgend in rij is deze Shelby GT350R Mustang. Volgens het merk met de blauw ovaal de meest trackday-klare Mustang die ze ooit hebben gemaakt. Of wat had je gedacht? Ze konden toch moeilijk 'iets minder straf dan de vorige, maar toch nog steeds leuk' zeggen...
Met carbon velgen
Het is niet echt moeilijk dat dit hun beste circuitspeeltje ooit gemaakt is. De nieuwe generatie Mustang heeft namelijk zo veel technologische evoluties tegenover de vorige dat je er überhaupt wel een bocht mee om kan. Onder de kap de krachtigste atmosferische V8 die het merk ooit heeft gemaakt. Die is 500 pk & 542 Nm sterk en stuurt die kracht via een manuele zesbak naar de achterwielen via een luchtgekoelde LSD. Strepen trekken zit er nu al in. Verder vallen de carbon velgen op. Die zijn 19-duims groot en zorgen ervoor dat Ford de eerste grote constructeur is die carbon velgen optioneel aanbiedt.
Bad to the bone
Visueel herken je de Shelbyaanse Mustang aan de stevige aerodynamische kit met een agressieve voorbumper, motorkap met koelsleuven, stevige wielkasten en een joekel van een spoiler achterop. Stoer, andere woorden hebben we er niet voor.
Het interieur blinkt dan weer uit in eenvoud. De airco, stereo, achterstoelen, tapijtjes, achteruitrijcamera en bandenkit werden verwijderd om het gewicht lager te houden. Samen met een lichtere uitlaat schudt Ford 59 kilogram tegenover een reguliere Mustang met V8. Wil je wel wat luxe, dan zwiert Ford met liefde alel snufjes er terug in, tegen een meerprijs natuurlijk. Laat circuitbeestjes echter maar circuitbeestjes zijn.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden