Wel met V8: Shelby GT350R Mustang

ford-shelby-gt350r-mustang-2015_01

De nieuwste Big Daddy van Ford mag dan wel beroep doen op een V6, onder de kap van de Shelby GT350R blijft het lekker Amerikaanse met een atmosferische V8. Al gaan ze wel experimenteel met de carbon velgen. Oppassen voor de stoepranden dus.

Een overvloed aan Ford lekkers vandaag. De volgend in rij is deze Shelby GT350R Mustang. Volgens het merk met de blauw ovaal de meest trackday-klare Mustang die ze ooit hebben gemaakt. Of wat had je gedacht? Ze konden toch moeilijk 'iets minder straf dan de vorige, maar toch nog steeds leuk' zeggen...

Met carbon velgen

Het is niet echt moeilijk dat dit hun beste circuitspeeltje ooit gemaakt is. De nieuwe generatie Mustang heeft namelijk zo veel technologische evoluties tegenover de vorige dat je er überhaupt wel een bocht mee om kan. Onder de kap de krachtigste atmosferische V8 die het merk ooit heeft gemaakt. Die is 500 pk & 542 Nm sterk en stuurt die kracht via een manuele zesbak naar de achterwielen via een luchtgekoelde LSD. Strepen trekken zit er nu al in. Verder vallen de carbon velgen op. Die zijn 19-duims groot en zorgen ervoor dat Ford de eerste grote constructeur is die carbon velgen optioneel aanbiedt.

ford-shelby-gt350r-mustang-2015_01

Bad to the bone

Visueel herken je de Shelbyaanse Mustang aan de stevige aerodynamische kit met een agressieve voorbumper, motorkap met koelsleuven, stevige wielkasten en een joekel van een spoiler achterop. Stoer, andere woorden hebben we er niet voor.

Het interieur blinkt dan weer uit in eenvoud. De airco, stereo, achterstoelen, tapijtjes, achteruitrijcamera en bandenkit werden verwijderd om het gewicht lager te houden. Samen met een lichtere uitlaat schudt Ford 59 kilogram tegenover een reguliere Mustang met V8. Wil je wel wat luxe, dan zwiert Ford met liefde alel snufjes er terug in, tegen een meerprijs natuurlijk. Laat circuitbeestjes echter maar circuitbeestjes zijn.

ford-shelby-gt350r-mustang-2015_01

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Wim 20:44
afbeelding van Wim

Naar het schijnt wilden ze dit al een tijdje doen bij Shelby, maar Mr Shelby wilde voor zijn laatste Mustang vooral pk's, vandaar de +600pk bij de vorige :) Naar het schijnt is voor de V8 dezelfde techniek gebruik als de 458 Italia, dus verwacht hoge toeren.

Techno Patat 15:50
afbeelding van Techno Patat

Goed om te weten dat de armosferische V8 dankzij de amerikanen geen stille dood zal sterven toch :-)!!

En de Boss 302 is inderdaad de mustang die je moet hebben :D. Ik kan uw smaak wel waarderen Rob :P!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws