Het gerief van McLaren mag dan misschien niet de Italiaanse flair van Ferrari hebben, op prestatievlak stellen ze allerminst teleur. De 675LT kan je gerust toevoegen in dat rijtje met zijn 675 pk en een sprinttijd van 2,9 seconden naar de honderd.
McLaren vond dat het met wat ruimte zat tussen de 650S en de P1. Die ruimte wordt nu opgevuld door de 675LT, met de LT van Longtail. Een wagen die visueel wordt gesierd door - je raadt het nooit - een langer achtersteven met twee stevige einddempers net onder de spoiler. Verdere gelijkenissen met de 605S zijn bijna niet uit te sluiten, al mag je van McLaren niet vergelijken. De 675LT staat een stapje hoger, punt.
Ook motorisch, want de bekende 3.8-liter twinturbo V8 wordt net iets onbekender dankzij nieuwe nokkenassen, cilinderkoppen, uitlaatkleppen en turbo's. Het resultaat is goed voor 675 pk en 700 Nm dat via een automaat met 7 trappen naar de achterwielen wordt gestuurd.
sub 3 seconden
Dankzij het verlaagde gewicht van zo'n 100 kilogram (1.230 kg) en de nodige aerodynamische aanpassingen sprint de rappe McLaren in maar liefst 2,9 seconden naar de honderd. Zegt zo'n cijfer niet veel, tegen dat de gemiddelde Hot Hatch de 100 aantikt, zit de 675LT al aan de 200 km/u. Want dat tripje klaart hij in 7,9 seconden om daarna door te knallen tot 330 km/u.
Over het verbruik doet McLaren geen uitspraken, al geven ze wel de CO2-uitstoot mee; 275g/km. Dan heb je die toch al. Bestelling doe je hem trouwens in één van de vijf 'By McLaren hero uitvoeringen. Dat slaat vooral terug op de lakkleurtjes, want die zijn allemaal uniek voor de 675LT. Specifiek zijn dat Silica wit, Delta rood, Napier groen, Chicane grijs en McLaren Oranje.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen