Infiniti steekt QX50 in nieuw jasje (2015)

infiniti-qx50-2015_02

Infiniti probeert het in Europa te maken met modellen zoals de Q50. Echter moet je een frisse SUV hebben om te kunnen meespelen in onze contreien. Misschien dat het ze lukt met deze opgefriste QX50?

Infiniti, het luxemerk van Nissan, kampt al een tijd met tegenvallende cijfers. Een reeks vernieuwingen doorheen het gamma moeten het merk terug de juiste weg opsturen. Dat, en succes in China. Maar om daar door te breken moet je Europees krediet halen. Een strategie waar het merk volop mee bezig is. Ook in België. Al kan je met 58 verkochte exemplaren in 2014 bij ons moeilijk spreken van een knallende start.

Misschien dat ze meer succes oogsten met de komst van deze opgefriste QX50. Een soort van mid-size SUV genre BMW X3, Audi Q5 en - waarom niet - Porsche Macan. Uiterlijk bouwt 'ie zoals een Duitse facelift verder op het geen er al was. De voorbumper ziet er anders uit, het achtersteven komt wat sportiever over en de lichten zijn aangepast.

infiniti-qx50-2015_02

Veel belangrijker is de toegenomen lengte van dik 11 centimeter. Acht centimeter daarvan zit tussen de wielen waardoor je meer binnenruimte hebt. Samen met die groei vonden ze het bij Infiniti nodig om de QX50 twee centimeter hoger van de grond te plaatsen. Of het iets te maken heeft met de Europese verkeersdrempels, daar hebben we geen antwoord op.

infiniti-qx50-2015_02

Huidige doodsteek

Tot op dit moment een aardig pakket, zo'n QX50, al schuilt er een groot probleem onder de kap. Toch voor Europa, want motor van dienst is een 325 pk en 362 Nm sterkte 3.7-liter V6 benzine. Eentje die je ook tegenkomt in de Nissan 370Z. Geen hoogvlieger voor de leasingmarkt, laat het ons daar op houden. Waarmee de QX50 verbannen wordt naar de markt van eigenzinnige kopers.

infiniti-qx50-2015_02

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws