Wat BMW niet doet, daar zorgt Alpina wel voor. Een 7 Reeks met 600 pk bijvoorbeeld. Vandaag trok Alpina het doek van de B7 Biturbo.
Als je hem in het echt wil gaan bekijken moet je naar het autosalon in Genève afzakken, begin maart. Maar zo'n Alpina moet je natuurlijk rijden. Of laten rijden, in het geval van de B7. Want ook in de Alpina-versie van de dikste BMW zit je achterin goed.
Dat het vooruit zal gaan staat buiten kijf. Alpina zegt zelf dat de 4.4 V8 met dubbele turbo goed is voor 608 pk en 800 Nm. Daarmee rijd je in een snelle 3,7 seconden van 0 naar 100 km/u, de topsnelheid bedraagt 310 km/u. Het gemengd verbruik bedraagt verder 10,7 l/100 km, de CO2-uitstoot is 242 g/km.
Een Alpina B7 Biturbo is vanaf nu te bestellen. De Belgische prijs bedraagt 148.000 euro, BTW inbegrepen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden