Anno 2016 moet alles zo politiek en ecologisch correct mogelijk zijn. Als je dan als merk een luxesloep met V12 voorstelt, dan moet je dat counteren met een eco-vriendelijke versie. Bij deze de 740e, die meteen ook de intrede luidt van iPerformance.
Zo'n M760i xDrive doet misschien dromen, in de verkoopstatistieken zal deze 740e een veel grotere koek naar zich toe trekken. Niet gek als je weet dat het hier over een plug-inhybride gaat met een maximale elektrische range van 40 kilometer en een CO2-uitstoot van 49 g/km. Met de komst van deze stekker-Zeven, introduceert BMW ook de iPerformance-term. Kwestie van wat meer aandacht op haar i-producten te brengen.
Zo komt de 40e er als 740e iPerformance, 740Le iPerformance en de 740Le xDrive iPerformance. Onderhuids gebruikt het trio een turbogeladen viercilinder benzine gekoppeld aan een elektromotor en een 9.2 kWh batterij. Gezamenlijk goed voor 326 pk en een sprint naar de honderd in 5,5 seconden. Buiten een eDrive-knop in het interieur is deze elektrische 7 Reeks identiek aan zijn andere broertjes. Waardoor hij net zoals de Mercedes S 400 h de term luxelimousine waard is. Op het autosalon van Genève zal BMW de 740e zijn publiek debuut laten beleven.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden