Suzuki punt haar speelse crossover bij waardoor de S-Cross na zijn facelift een stuk serieuzer voor de dag komt. Met dank aan een injectie chroom op de snoet.
Een wat vergeten speler in het compacte crossoversegment, deze S-Cross van Suzuki. Al pogen de Japanners daar verandering in te brengen met deze facelift. Want hoewel hij over de nodige capaciteiten beschikt, ontbrak het wagen altijd wat een uitstraling. Die uitstraling zou nu een stuk beter moeten zijn door een serieus opgewaardeerd front. Want het bollige guitige design wordt ingeruild voor een serieuze aanblik en al even serieus uitgesneden grille met verticale spijlen.
Eerlijk is eerlijk, het staat hem wel en geeft hem - hier komt de vergelijkingstrein al - wat van de BMW X1 weg. Er zijn alvast slechtere crossovers om mee vergeleken te worden, toch? Eenmaal voorbij de aanblik is het echter wel een stuk braver (lees: zoals vroeger). Achteraan identiek, buiten vernieuwde lichten.
Boostertime
Diepgaande technische details ontbreken, wel geven de Japanners mee dat de 1.6-benzine wordt ingeruild voor twee nieuwe smaken. Zo heb je de 1.4-liter Boosterjet met 140 pk (vanuit de Vitara S) en de met één cilinder minder uitgeruste 1-liter Boosterjet met 112 pk (vanuit de Baleno).
Dieselaars moeten het doen met de 1.6-diesel met 120 pk en 320 Nm. Een best lekker blok in samenwerking met de vierwielaandrijving.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 8 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 23 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden