Stiekem hebben we wel een boon voor deze C43. Niet alleen omdat onze favoriete bakker er ééntje heeft, maar ook omdat de 43 nog een echte schaaps in wolfskleren is.
Met de facelift van de C-klasse krijgt de 3.0 v6 BiTurbo uit de C43 er 23 paarden bij. In totaal komt hij nu aan een dikke 390 pk. Zijn koppel is met 520 Nm dan weer gelijk gebleven. Toch is hij een stukje sneller geworden. Het verplichte sprintje doet hij nu in 4,6 seconden in plaats van 4,9 seconden.
Uiteraard krijgt de nieuwe 43 de gefacelifte koplampen en achterlichten mee. Maar ook de voor- en achterbumper zijn aangepakt. Zo krijg je vooraan een andere grille en luchtinlaten, het ziet er allemaal wat braver uit als voorheen. Achteraan zijn de hoekige uitlaten vervangen door ronde exemplaren die, samen met de grotere diffusor, in een glossy zwart zijn geschilderd. Allemaal spek naar onze bek. Tel daarbij het vernieuwde interieur en we willen de Mercedes-AMG C43 warempel nog meer in de Autofans garage.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 2 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 3 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Mijn anti-spam,internet filter vind die website maar fishy ..... ik kan er dus niet naartoe
Door Jan 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Daartegenover staat dat je capaciteitstarief de hoogte in gaat. Opladen van de wagen met de...
Door Maarten 7 uur geleden