Officieel: Mercedes C-Klasse facelift zit 'm vooral in het zelfrijden (2018)

mercedes-c-klasse-facelift-2018_01

Na de sterke generatiewissel van een paar jaar terug bij Mercedes zijn die nieuwe inzendingen stilaan toe aan opgefriste versies. De S-Klasse onderging die al, de C-Klasse volgt nu, met semi-autonome rijtech van zijn grotere broertjes. De ultieme leasewagen voor de file?

Die nieuwe designlijn die Mercedes een aantal jaren terug lanceerde heeft het merk geen windeieren gelegd. Want het merk met de ster wist er zijn Duitse concurrenten Audi en BMW mee achter zich te houden. Het is dus van algemeen belang voor Mercedes dat het die flow kan blijven aanhouden. Door bijvoorbeeld iets 'oudere' modellen wat bij te punten. Zoals de C-Klasse bijvoorbeeld, want die is al weer drie jaartjes oud.

In de details

Uiterlijk gaan ze alvast niet te ver. Mercedes spreekt van herwerkte voor- en achterlichten (met led-technologie), voortaan een standaard diamantgrille op de AMG Lines en hertekend bumpergerief. We moeten er niet flauw over doen, de C trekt voortaan nog iets meer op de E, punt.

mercedes-c-klasse-facelift-2018

Straf genoeg gebruikt Mercedes de facelift niet om de C-klanten kennis te laten maken met het doorlopende schermenfestijn van zijn grotere - en tegenwoordig ook kleinere - broertjes. Leg je er dus de duiten voor neer, dan krijg je maximaal twee digitale schermen, één van 12,3-duim pal voor je neus en een infotainmentscherm op het dashboard dat groeit naar 10,25 duim. Of in andere woorden; zo subtiel dat je je heus niet hoeft te schamen met je pre-facelift C-Klasse in de ochtendlijke leasefile.

Op zichzelf

Of wel, want hoewel uiterlijk geen mijlensprong, geniet de C onderhuids van een rits hoogtechnologische nieuwigheden. De belangrijkste daarvan is dat de C net zoals grote broer E en S tegenwoordig in bepaalde omstandigheden zelf kan rijden. Het beste voorbeeld daarvan is in de file. Waardoor je eigenlijk niet meer bezig hoeft te zijn met autorijden.

mercedes-c-klasse-facelift-2018

Voorin de C een rits aan diesels, benzines en zelfs een plug-in-set-up. Verwacht wordt dat de V6 bedankt wordt voor bewezen diensten en plaats moet maken voor een nieuwe zes-in-lijn. Al geeft Mercedes die info op dit moment nog niet met ons mee. Begin volgende maand debuteert de opgefriste C naast de nagelnieuwe A-Klasse en G-klasse op het autosalon van Genève.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Nik 07:51
afbeelding van Nik

Euh me Autofans..
Autonoom filerijden doet mijn C nu ook al hoor. Niks nieuws.

Uw reactie

Autosalon Brussel 2019 praktische informatie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws