Nu de verkoop van pick-ups in de lift zit heeft Nissan besloten een nieuwe topversie van haar Navara te lanceren. Die Navara AT32 tilt de terreincapaciteiten van de Japanse pick-up naar een hoger niveau. Zodat je achteraf niet zelf meer langs een tuningbedrijfje moet passeren.
Het lijkt een nieuwe trend te worden, constructeurs die samenwerken met gevestigde offroadwaarden om pick-ups aan te kunnen bieden die klaar zijn voor het meest ruige werk. Isuzu doet het met haar D-Max, Nissan nu ook met haar Navara. Daarvoor gingen de Japanners eveneens ten rade bij Arctic Trucks, een gerespecteerde (om)bouwer van 4x4's uit het hoge noorden. De vraag? Maak de Navara zo ruig mogelijk!
De oplossingen die Arctic Truck daarbij aanbiedt zijn vrij logisch maar veranderen wel serieus de capaciteiten van de Navara. Te beginnen met de herwerkte ophanging die niet alleen sterker is maar de pick-up ook 2 centimeter hoger op z'n pootjes zetten. De bodemvrijheid bedraagt daardoor voortaan 243 mm. Beschermplaten onder de gehele aandrijflijn (motor, transmissie, assen) zorgen er voor dat je zelfs met hogere bodemvrijheid een steentje mee kan pikken.
De uitgebouwde spatborden zijn er dan weer niet enkel voor de looks, wel om plaats te kunnen bieden aan de 17-duims velgen die joekels van 32-duims banden dragen. Graag nog een stap verder? Dan heeft Nissan nog een doos met optionele goodies. Die snorkel om te beginnen maar ook een sper op de vooras. De reguliere Navara kan enkel de achteras mechanisch sperren.
Nissan hangt alvast een Belgische prijskaartje van 42.120 euro aan deze Navara AT32, exclusief BTW uiteraard. Enkel beschikbaar op de Double Cab en tevens gelimiteerd. Waarom voor deze versie gaan en niet zelf knutselen aan een reguliere Navara? Wel, Nissan geeft ook 5 jaar garantie op deze offroader.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden