Na jaren van verlies onder de vleugels van GM is Opel op een indrukwekkend korte tijd weer winstgevend dankzij de hulp van de PSA Group. Schaamtelijk voor GM, feestje voor Peugeot en Citroën.
Het was één van de meest verlieslatende merken van Europa, het Duitse Opel. Grotendeels de schuld van moederbedrijf GM. Althans, dat besluit zou je kunnen trekken uit de laatste cijfers. Want het is nog maar van 2017 dat Opel deel uit maakt van de PSA-groep (met Peugeot, Citroën en DS), ondertussen is het Duitse merk gewoon winstgevend. De eerste helft van 2018 was goed voor een operationele winst van 502 miljoen euro. Straf, als je weet dat in diezelfde periode in 2017 nog een verlies van 179 miljoen euro werd genoteerd.
Snijden waar nodig
Het één en ander heeft er mee te maken dat grote baas van de PSA Group, Carlos Tavares, zich serieus gebogen heeft over het Duitse merk. Waardoor er stevig bespaard werd in alle hoeken van het bedrijf. Dit leidde in Duitsland meermaals op protest van vakbonden die vrezen voor banenverlies of loonsverlagingen.
PSA ziet vooral een toekomst voor Opel waarbij technologie onderling zal gedeeld worden. Verder kreeg Opel van de groep de opdracht om een nieuwe generatie motoren te ontwikkelen.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden