Pebble Beach is de plek voor exotische varianten van al even exotische bolides. Net daarom haalt Ferrari daarom het doek van de 488 Pista Spider op het Concours d'Elegance aldaar.
De Pista is de powervariant van de Ferrari 488. In februari stelden de Italianen deze versie voor, uitgerust met een 3.9 BiTurbo met 720 pk. Dat zijn er 30 meer dan in de gewone versie. Samen met de 770 Nm - dat lees je goed - is de Pista in staat om in slechts 2,85 seconden van 0 naar 100 te gaan.
Acht seconden later zit je al aan 200 km/u, als het verkeer het toelaat, en eindigen doe je pas bij 340 km/u.
Voor die cijfers zorgen niet alleen de 30 eerder vermeldde pk's, Ferrari schaaft de Pista ook op gewichtsvlak wat bij. Voorbumper, voorklep, achterbumper en achterspoiler in koolstofvezel en je komt al een heel eind. Ook de 20 inch wielen zijn lichter dan de originele stuks, met Michelin Sport Cup 2 banden, die ook een koolstofvezelbasis hebben. In totaal heb je dan 1.380 aan puur Ferrari-plezier.
Ook binnenin is er carbonvezel te zien, met name op het dashboard en de middentunnel. Ook op de sportstoelen vind je het materiaal terug.
Prijzen van de Ferrari 488 Pista Spider zijn voorlopig nog niet bekend.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden