In 2014 vroegen we ons nog openlijk af wat de Pulsar kon betekenen in het C-segment, vier jaar later blijken we een antwoord te hebben; Niets. Waardoor het Japanse merk besloten heeft de commerciële flop op vroegtijdig pensioen te sturen.
Voor elke succesvolle Qashqai en Juke loert er een commerciële flop om de hoek. Die is Nissan tegen het lijf gelopen met de Pulsar. Straf, want je zou denken dat je niets fout kan doen met een compacte hatchback. Wel dus, want de verkoop van de C-segment hatchback is zo ondermaats, dat Nissan besloten heeft de Pulsar al na vier jaar te bedanken voor bewezen, tja, diensten.
80.000 exemplaren per jaar hoopte Nissan te slijten, in realiteit geraakte de Pulsar-verkoop amper boven de 25.000 stuks. Het falen van de wagen heeft een mengelmoes aan oorzaken. Té saai, té duur en - laatste mokerslag - geen crossover. De populariteit van de Qashqai joeg Nissan-eigenaars in de showroom weg van de Pulsar, verstokte hatchback-kopers vonden interessante alternatieven bij Volkswagen, Ford, Peugeot en Hyundai.
We zouden dan ook willen zeggen dat we je gaan missen, Nissan Pulsar, maar stiekem zou dat een beetje gelogen zijn. Ach kom, de GT-versie was nog leutig. Al gebiedt de eerlijkheid ons te zeggen dat we die zelf al vergeten waren.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 20 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 dagen geleden