
Tegen 2020 zal Renault een Kangoo en Master aanbieden die gebruik maken van waterstof. Dit als eerste in de bestelwagenwereld.
Een elektrische bestelwagen is mooi en ondertussen toont zowat elke autofabrikant een toekomstige mogelijkheid. Renault daarentegen staat toch net een stapje verder op de groene trap. Renault kan dankzij de samenwerking –die ze vijf jaar geleden zijn aangegaan- met Symbio de emissievrije aandrijving aanbieden in hun Kangoo en Master. Of toch alleszins in hun toekomstige modellen.

De naam die Renault zal gebruiken is Z.E. Hydrogen en zal in de Master een actieradius van 350 kilometer hebben, terwijl de Kangoo Z.E. Hydrogen het 20 kilometer verder schopt. Naast de extra “af te leggen” afstand tegenover de “normale” Z.E.-modellen, is de tanktijd een groot voordeel. Een waterstoftank is net zoals een tank bij een verbrandingsmotor op amper 5 minuten vol. Als je een tankstation vindt wellis waar. Het algemeen gewicht stijgt wel door de waterstofinstallatie. Bij de Kangoo moet je op 110 kg extra rekenen, terwijl de Master 200 kg verzwaard.
Eind dit jaar mogen we de Renault Kangoo Z.E. Hydrogen verwachten, terwijl we op de Master Z.E. Hydrogen tot volgend jaar moeten wachten.

Recente reacties
Dacia lacht met zetelverwarmingabonnement, geeft gratis warmwaterkruiken weg
toen destijds renault als eerste(en enige?)met batterijhuur afkwam voor zijn ev,waren de reactie's...
Door andre123 1 dag geleden
Circuittest: Alpine A110 R (2023)
De grote vraag nu is hoe de Alpine zich gedraagt tegenover de concurrentie, en zeker Porsche Cayman...
Door Waxweazel 1 dag geleden
Betaalbaar bestaat: dit kost de nieuwe MG HS met verbrandingsmotor (2023)
Post mag verwijderd worden.
Door Mathieu 2 dagen geleden
Tesla Model 3 en Model Y tot 12.000 euro goedkoper
TUURLIJK IS HIJ NIET DE ENIGE(is te merken aan de prijs) maar hij is wel het gezicht van tesla,...
Door andre123 3 dagen geleden