Toyota beloofde vanaf nu elk jaar een plug-in hybride voor te stellen van elk model. De C-HR moet nog even wachten, maar de grotere RAV4 mag nu al aan de stekker.
Bij Toyota waren ze lang niet zo happig op plug-in hybrides. In die mate dat de Prius Plug In heel lang het enige model was dat aan de draad kon. In de USA werd eerder dit jaar al de plug-in hybride Camry voorgesteld en nu is het de beurt aan de RAV4. Die laatste komt wel naar Europa, in tegenstelling tot de Camry plug-in hybride.
dikke 300 pk
Totnogtoe was de hybride RAV4 er met een 2,5 liter grote en 218 pk sterke benzinemotor, gekoppeld aan een elektromotor. Voor de plug-in variant heeft Toyota de tweeënhalfliter motor herwerkt zodat die tegenwoordig goed is voor 178 pk. Gecombineerd met een elektromotor die de achterwielen aanstuurt komt Toyota op 306 pk uit.
Dat vermogen zorgt ervoor dat de grote RAV4 in slechts 6,2 seconden van 0 naar 100 km/u sprint. Volgens Toyota rijdt de bestekkerde RAV4 zowat 63 Amerikaanse kilometers volledig elektrisch. Dat is volgens de Japanners een pak meer dan de plug-in crossovers totnogtoe haalden. Afwachten wat dat geeft als ze hem aan de WLTP/NEDC-berekening onderwerpen.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden