Lamborghini presenteert in de eerste dagen van 2020 een nieuwe variant van haar Huracan Evo. Die sloopt de vierwielaandrijving en krijgt daardoor 610 pk op de achteras. De Huracan Evo RWD is geboren!
DNA-broeder Audi R8 doet het ook, dus waarom zou Huracan Evo achter moeten blijven? Waar we het over hebben? Een ombouw van vierwiel- naar achterwielaandrijving. Deze Huracan Evo RWD is echter de overtreffende trap, want met 610 onder je rechtervoet ben je maar best zeker van je stuurmanskunsten.
Italiaanse flair
Het past bij de Italiaanse flair van het merk natuurlijk. Want besloot Audi vorig jaar bij de ombouw van haar R8 naar RWD-versie de 5.2-liter V10 terug te schroeven naar 540 pk, dan haalt Lamborghini amper pk's van de motor.
Het resultaat is dat de Huracan Evo RWD 610 pk's op de weg zet. Amper 30 stuks minder dan de Huracan Evo met vierwielaandrijving. Daardoor weet deze RWD in 3.3 tellen de honderd aan te tikken, net geen halve seconde trager dan de reguliere Huracan Evo. De top, die ligt op 325 km/u. Een subtiel aangepaste achterbumper en al even subtiel aangepast snuit zorgen er voor dat je deze Huracan Evo RWD kan onderscheiden van de Huracan Evo met vierwielaandrijving.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden