Een onopvallend nieuwtje vanop de virtuele beursvloer in Genève, maar daarom niet minder ingrijpend. Na 23 jaar vond BMW het tijd dat het logo nog eens werd opgepoetst.
In de geschiedenis van BMW werd het merklogo nog maar een zestal keer vernieuwd, waarvan de laatste keer in 1997, na 34 jaar dienst. Nu vind BMW het tijd om nog eens wat aan te passen aan het logo met de propellers. Of zijn het dan toch gewoon de kleuren van Beieren, de deelstaat waar BMW haar thuisbasis heeft...?
In ieder geval, de blauw-witte combinatie blijft behouden, het is de zwarte rand die plaats maakt. In de nieuwste iteratie van het BMW-logo is de achtergrond van de letters gewoon transparant. Dat wil BMW zo om te symboliseren dat het tegenwoordig voor openheid en helderheid gaat. Verder zegt BMW ook nog dat mobiliteit en rijplezier in het logo en het merkimago weerspiegeld worden.
Het nieuwe BMW-logo zal voorlopig alleen te zien zijn op BMW's communicatiemiddelen. De Concept i4is alvast een voorbeeldje van hoe het er op toekomstige BMW-modellen zou kunnen uitzien, al viel je dat misschien niet op omdat je zat te staren naar de grote grille. De communicatiedienst van BMW wil hier graag aan toevoegen dat ze nog geen plannen hebben om het ook effectief op hun modellen te plaatsen.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden