Morgan heeft zijn Plus 4 vernieuwd. Die maakt voortaan ook gebruik van het nieuwe CX-platform uit aluminium van de Plus Six, en heeft een 2.0 viercilinder turbobenzine onder de kap. Van BMW-makelij.
De Morgan Plus 4 is een van de meest iconische modellen van de Britse constructeur en draait al decennia mee. De radicale verandering zie je dus niet meteen aan de buitenkant, en ook de traditionele Morgan-materialen hout, leder en aluminium zijn opnieuw van de partij. Toch is deze nieuwe Plus Four – met het getal voortaan voluit geschreven – voor 97 procent vernieuwd.
Het belangrijkste is natuurlijk het platform, dat voortaan uit aluminium bestaat en daardoor lichter en stijver is. Ook onder de motorkap werd er plaatsgemaakt voor een nieuwe krachtbron: de 2.0 viercilinder turbobenzine van 258 pk van BMW. Die kennen we daar als 30i, en gebruiken de Beiers zelf onder meer in hun open tweezitter, de Z4.
Morgan laat je kiezen tussen een manuele zesbak of een achtbak met schakelpeddels. 100 km/u haalt deze Plus Four vanuit stilstand in 4,8 seconden, zijn topsnelheid bedraagt 240 km/u. De 1.009 kilogram zware Morgan wordt uiteraard nog steeds met de hand gebouwd.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 4 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 7 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 10 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 11 uur geleden