Een tijdje geleden verdween de Suzuki Swift Sport tijdelijk van de markt om als milde hybride terug te keren. Nu geeft de kleine Japanner meer technische details vrij.
Bij zijn introductie in 2018 was de Swift Sport al geswitcht van atmosferische 1.6 naar 1.4 Boosterjet. Nu switcht hij naar een milde hybride. Volgens de eerste details die de Japanners nu vrijgeven, moet dat blok 6 procent zuiniger zijn dan het vorige. De WLTP-uitstoot bedraagt nu 127 g/km, tegenover 135 g/km voor de niet-milde hybride.
De milde hybride gebruikt een 48-voltcircuit en starter/generator die het koppel lichtjes doet toenemen: voortaan staat er 235 Nm paraat vanaf 2.000 tpm. Ook tijdens tussentijdse acceleraties geeft de milde hybride een ondersteunend duwtje in de rug. Tegelijk heeft Suzuki de het systeem voor de kleppentiming aan de inlaatzijde vernieuwd, net als de injectoren en de benzinepomp.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden