Officieel: Seat Leon e-Hybrid gaat aan de stekker (2020)

Seat Leon e-Hybrid 2020

Seat breidt zijn nieuwe Leon uit met een hybrideversie. Die neemt de aandrijflijn over van de nieuwe Audi A3 Sportback 40 TFSI e en combineert dus een 204 pk sterke plug-inhybride aandrijflijn met een volledig elektrisch rijbereik van 60 kilometer.

Het is de eerste keer dat de Spanjaarden hun Leon van een hybrideversie voorzien. Een verrassing is dat uiteraard niet, want ook zijn nieuwe MQB-stalgenoten gaan allemaal aan de stekker: de Volkswagen Golf GTE, Skoda Octavia iV, en recent nog de Audi A3 Sportback 40 TFSI e. Met een WLTP-uitstoot van 25 tot 30 g/km aan CO2 wil deze nieuwe Seat Leon e-Hybrid zijn duit in het zakje doen om de strenge Europese uitstootnormen te halen.

Seat Leon e-Hybrid 2020

Meer cijfers? Het opgegeven gemiddelde WLTP-verbruik bedraagt volgens de Spanjaarden 1,1 tot 1,3 l/100 km, zowel voor de vijfdeurs als voor de break. De Leon e-Hybrid debuteert immers meteen in beide koetswerkversies. Dat doet hij met de 1.4 TSI van 150 pk, in combinatie met een elektromotor van 85 kW (116 pk). Het systeemvermogen komt uit op 204 pk en 350 Nm.

Seat Leon e-Hybrid 2020

Volledig elektrisch geraakt deze Seat Leon e-Hybrid 60 WLTP-kilometer ver, door een batterij met capaciteit van 13 kWh. Zonder meer in detail te treden, vertelt Seat dat de plaatsing van die batterij de kofferruimte wel beïnvloedt. De Leon e-Hybrid is verkrijgbaar op de topuitvoeringen Xcellence en FR, en krijgt een prijskaartje mee van 34.290 euro voor de vijfdeurs, en 35.190 euro voor de break.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws