
Na de F-Pace in september is het deze maand de beurt aan de kleinere E-Pace. De compacte SUV belandt onder het mes en krijgt meteen enkele hybrides ingeplant: milde hybrides en een heuse stekkervariant.
De visuele nieuwigheden in het ontwerp van de Jaguar E-Pace zijn er volgens het boekje. Het radiatorrooster en de luchtinlaten werden hertekend, er zijn nieuwe led-koplampen, en ook de achterbumper en –lichten werden hertekend. Binnenin verschijnt het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem met scherm van 11,4 duim, zien we een nieuwe keuzehendel voor de versnellingsbak en nieuwe materialen. Het stuur haalt zijn inspiratie dan weer bij de elektrische I-Pace.

Onder de motorkap wordt het gamma grondig herschikt. Aan dieselkant noteren we voortaan een 2.0-viercilinder met 163 pk. Die is er naar keuze met voorwielaandrijving en handbak, of met vierwielaandrijving en negentrapsautomaat. In dat geval is de vierpitter een milde hybride. Dat is ook het geval voor de 2.0-viercilinder van 204 pk.
Het benzineaanbod bestaat volledig uit milde hybrides, en begint voortaan bij een 1,5 liter grote driecilinder. Die is 160 pk sterk en drijft de voorwielen aan via een achttrapsautomaat. Daarboven staat een 2.0-viercilinder in versies met 200, 249 en 300 pk. Alle drie zijn ze voorzien van vierwielaandrijving en een negentrapsautomaat.

Tot slot is er nog een plug-inhybride P300e, die een 1.5-driecilinder op benzine van 200 pk combineert met een elektromotor van 80 kW (109 pk). Het elektrovermogen komt uit een lithium-ionbatterij van 15 kWh, en moet deze E-Pace volledig elektrisch 55 kilometer ver brengen. Het WLTP-verbruik ligt volgens Jaguar op 2,0 l/100 km, de CO2-uitstoot op 44 g/km.
De vernieuwde Jaguar E-Pace is vanaf nu te bestellen, met een vanafprijs van 39.500 euro.
Recente reacties
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
Mensen betalen nog steeds liever 15 euro incl gratis verzending dan 10 euro + 5 euro verzendkosten...
Door John 4 uur geleden
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
mooie kortingen?nog zoiets wat men de mensen al jaaaaren wijsmaakt,de katalogus prijs zo hoog...
Door andre123 16 uur geleden
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
inderdaad,maar wie durft te zeggen wat iedereen eigenlijk allang weet...........
Door andre123 16 uur geleden
Na wachttijden en inflatie: autofabrikanten krijgen steeds minder bestellingen
@Consument:Bij OPEL zijn er meer dan 50 wagens in stock met mooie kortingen.Kijk eff op de...
Door Autofreak 18 uur geleden