Al mag je ook Ferrari 812 Super, super, superfast zeggen. Of 812 Superfast en knijterbreed. Die keuze laten we open aan de lezer.
Voor de tweede keer dit jaar neemt Novitec Rosso de Ferrari 812 Superfast onderhanden. Het submek van Novitec, wereldberoemde tuner, die zich bezig houdt met het paardje op de motorkap is volledig loco gegaan op de 812 Superfast. Een immense bodykit waarbij de auto maar liefst 7 centimeter breder wordt en waarbij de wielkasten in de koetswerkkleur kunnen worden uitgebracht of gewoon in naakt carbon. De indrukwekkende voorbumper zorgt met die enorme luchthappers dat er voldoende frisse lucht bij de motor geraakt. Bruut is een understatement, al heeft het ook wat functie.
En die frisse lucht zal nodig zijn om de 840 pk en 750 Nm koppel te laten ademen. 40 paarden en 32 Nm meer dan de standaard 812 Superfast waardoor een spurtje naar 100 km/u voorbij is na 2,8 tellen en het einde pas daar is bij 350 km/u. Een aangepaste set veren plaats de N-Largo 3,5 centimeter dichter bij de aarde en moet voorkomen dat de wagen gaat zweven. Het totaalplaatje bekom je met een andere –waarschijnlijk extra luide- uitlaat en een ander setje wielen die vooraan 21-duims en achteraan 22-duims groot zijn.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 3 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 6 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 9 uur geleden