Vorige maand kondigden we nog aan dat Renault begin juli meer info zou vrijgeven over de nieuwe Espace. Deze info komt een beetje vroeger dan verwacht en dat nieuwe willen wij jullie niet onthouden. De Espace zoals we hem nu kennen gaat al een hele tijd mee.
Toen Renault deze vierde generatie van de toppers onder de monovolumes in 2002 aan het grote publiek voorstelde kon die op veel bijval rekenen. De jaren gaan voorbij en de normale gang van zaken zou als resultaat hebben dat we nu zouden uitkijken naar de lancering van een volledig vernieuwde vijfde generatie. Zover is jammer genoeg nog niet. Renault voorziet de Espace van een zoveelste facelift in de hoop dat het model op die manier weer wat beter in de markt zal liggen.
De veranderingen aan het model zijn bijzonder subtiel te noemen. Aan de voorzijde bemerken we een hertekende voorkant met aangepaste grille en groter Renault logo. In profiel zijn de verschillen amper merkbaar en over de achterzijde kunnen we ons nog niet uitspreken aangezien die niet wordt getoond op de foto's.
Het interieur is ook nog steeds heel herkenbaar en kreeg een eerder eenvoudige update van de styling. Het belangrijkste om te onthouden is dat Renault de uitrusting en styling wat heeft gemoderniseerd. Denk hier bijvoorbeeld aan een nieuwe GPS installatie alsook betere connectiemogelijkheden met Bluetooth/AUX/USB.
Onder de motorkap van de nieuwe Espace zal Renault de keuze aanbieden tussen twee verschillende motoren. Een 2 liter grote dCi motor met vermogens van 130, 150 en 175pk. Standaard zijn deze motoren gekoppeld aan een manuele versnellingsbak. Volgens de officiële informatie is een verbruik van 5,7 liter per 100km een mogelijkheid voor de kleinste motorisatiet manuele bak. De optionele automaat doet minstens een dikke halve liter bovenop en zou minimaal 6,4 liter per 100km verbruiken. Naast de dieselmotor zal Renault ook nog een 2.0-liter benzine motor aanbieden.
We verwachten dat Renault deze nieuwe Espace zal voorstellen op het autosalon van Parijs aan het einde van september.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 6 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 21 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden