Renault Espace MY2013: officiële foto's

Vorige maand kondigden we nog aan dat Renault begin juli meer info zou vrijgeven over de nieuwe Espace. Deze info komt een beetje vroeger dan verwacht en dat nieuwe willen wij jullie niet onthouden. De Espace zoals we hem nu kennen gaat al een hele tijd mee.

Toen Renault deze vierde generatie van de toppers onder de monovolumes in 2002 aan het grote publiek voorstelde kon die op veel bijval rekenen. De jaren gaan voorbij en de normale gang van zaken zou als resultaat hebben dat we nu zouden uitkijken naar de lancering van een volledig vernieuwde vijfde generatie. Zover is jammer genoeg nog niet. Renault voorziet de Espace van een zoveelste facelift in de hoop dat het model op die manier weer wat beter in de markt zal liggen.

De veranderingen aan het model zijn bijzonder subtiel te noemen. Aan de voorzijde bemerken we een hertekende voorkant met aangepaste grille en groter Renault logo. In profiel zijn de verschillen amper merkbaar en over de achterzijde kunnen we ons nog niet uitspreken aangezien die niet wordt getoond op de foto's.

Het interieur is ook nog steeds heel herkenbaar en kreeg een eerder eenvoudige update van de styling. Het belangrijkste om te onthouden is dat Renault de uitrusting en styling wat heeft gemoderniseerd. Denk hier bijvoorbeeld aan een nieuwe GPS installatie alsook betere connectiemogelijkheden met Bluetooth/AUX/USB.

Onder de motorkap van de nieuwe Espace zal Renault de keuze aanbieden tussen twee verschillende motoren. Een 2 liter grote dCi motor met vermogens van 130, 150 en 175pk. Standaard zijn deze motoren gekoppeld aan een manuele versnellingsbak. Volgens de officiële informatie is een verbruik van 5,7 liter per 100km een mogelijkheid voor de kleinste motorisatiet manuele bak. De optionele automaat doet minstens een dikke halve liter bovenop en zou minimaal 6,4 liter per 100km verbruiken. Naast de dieselmotor zal Renault ook nog een 2.0-liter benzine motor aanbieden.

We verwachten dat Renault deze nieuwe Espace zal voorstellen op het autosalon van Parijs aan het einde van september.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Carterventilatie 00:19
afbeelding van Carterventilatie

Zo lang meedraaien heeft ok zijn voordelen. Het is ondertussen een zeer betrouwbare wagen geworden en iedereen kent de wagen als de MPV. Hij komt ook nog altijd zeer goed mee dankzij zijn destijds toch vooruitstrevend design.

Kenny 21:30
afbeelding van Kenny

Wow, dat moet facelift nummer 5.000.000 zijn als ik me niet vergist. Langs de andere kant is het wel een puike prestatie van Renault om het design zo tijdloos te maken. Hij oogt toch nog steeds redelijk modern voor z'n leeftijd.

Yvesw 15:07
afbeelding van Yvesw

@MichelAngelo: Uw scherp oog laat geen wagen onbekeken :p

Voor een wagen van 10j oud ziet hij er zeker nog tijdloos uit! Ik zeg: blijven produceren en er een "G-klasse", "Defender" van maken :-)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws