Uit een onderzoek dat Alfa Romeo uitvoerde bij haar klanten kwam naar boven dat eigenaars van een Alfa niet uitkijken naar modellen met gigaschermen in het interieur. Jep, er zijn nog zekerheden in het leven...
Dat Alfa Romeo-eigenaars vaak eigenaardige baasjes zijn blijkt nog maar eens uit een recent onderzoek van Alfa zelf. Want terwijl infotainment een steeds belangrijkere rol speelt bij de aankoop van een auto, blijkt dat Alfa klanten helemaal niet zitten te wachten op gigantische schermen in het interieur. Dat liet CEO Jean-Philippe Imparato weten tegenover Britse media.
Sneer naar Mercedes
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Nee, toekomstige Alfa's zullen geen gigantische schermen in in het interieur krijgen. Alfa's CEO Imperato zegt respect te hebben voor de richting die Mercedes uitgaat met haar digitale technologie, maar dat Alfa-klanten geen nood hebben aan een meter groot scherm met 200 digitale assistentiesystemen die je uit moet zetten.

Om de slag met de Italiaanse handschoen nog wat groter te maken liet Imperato ook nog ontvallen dat een Alfa-rijder niet hoeft te weten wat het weer binnen 3 weken is. Alfa rijders willen gewoon... tja... rijden.
Cannocchiale
Volgens de CEO zal Alfa verder bouwen op de cannocchiale, de huidige instrumentencluster met twee cirkels, aangevuld met een grotere head-updisplay. De eerste auto die Alfa's nieuw infotainmentsysteem zal krijgen moet verschijnen in 2025. Dat kan dan gaan over de nieuwe Guilia EV maar evengoed over een elektrisch broertje van de Jeep Avenger of Fiat 600e.
Reacties
door John
door Edison
door John
door this
door Edison
door this
door john-wolfs
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen