A6
Nieuwe Audi A6 nu ook als plug-inhybride met S6-power! (2025)
Audi heeft een nieuwe A6 maar die houdt het verrassend traditioneel. Zo is hij er nog steeds als berline of als break terwijl elke versie voorzien is van een benzine- of een dieselmotor. Met één van die versies kan je nu echter wel tot 106 kilometer elektrisch rijden… en nog best snel ook!
Nieuwe Audi A6 Berline komt gewoon nog met een diesel of dikke V6 (2025)
Geen vrees, zakelijker rijder, er staat ook een plug-inhybride op de planning.
Dit wordt de nieuwe Audi A7… pardon, A6 Berline
Audi heeft een nieuwe A6 — of toch een nieuwe A6 Avant. Die break kregen we al te zien maar op een sedanversie bleef het nog wachten. Aan dat wachten komt nu stilaan een einde want Audi stuurt een eerste teaser van de nieuwe A6 Berline de wereld in. Rest alleen de vraag: hoeveel A7 wordt deze A6?
Dit is de nieuwe Audi A6 Avant, inclusief Belgische prijs (2025)
Eén van de iconen van het E-segment steekt in ’t nieuw: de Audi A6 Avant… en dat lees je goed: daar staat niet A7. Audi houdt namelijk toch vast aan de gekende naamgeving, én aan het gekende recept. Reken dus nog steeds op een forse break met benzine- en dieselmotoren, al is de A6 wel op heel wat vlakken verbeterd.
Dit wordt de nieuwe Audi A6 (niet te verwarren met de A6 e-tron)
Binnen welgeteld een week is het zover: dan trekt Audi het doek van zijn nieuwe A6. Dan hebben we het, voor de duidelijkheid, niet over de elektrische A6 e-tron want die kennen we natuurlijk al langer. In de plaats daarvan krijgt nu ook de A6 met verbrandingsmotoren zijn opvolger en die komt er gewoon weer als Avant.
SALONSPECIAL: Audi A6 Avant e-tron steelt de show op de Audi-stand [VIDEO]
De Volkswagen-groep vult weer een volledig paleis tijdens het Autosalon, en ook Audi krijgt in dat paleis een plekje… Of noem het gerust een ‘plek’, want met 16 auto’s op de stand valt er flink wat te zien. Vier van die auto’s beleven er trouwens hun première waaronder een heuse elektrische break: de A6 Avant e-tron!
Duotest: Audi RS 4 Avant 25 Years en RS 6 Avant GT - Welke moet in je droomgarage? (2024)
Wie fantaseert er soms niet over het samenstellen van een eigen droomgarage? Als je de droom ooit kunt omzetten in realiteit, dan hoort er zonder enige twijfel ook een Audi Avant met RS-insigne in die garage te staan. Maar ga je dan voor de RS 4, of toch de RS 6? We lieten het de RS 4 Avant 25 Years en RS 6 Avant GT onderling uitvechten. Het antwoord is niet zo voor de hand liggend als je vermoedt.
Nieuwe Audi A6 e-tron gaat elektrisch als Avant en... Sportback (2024)
Audi gaat met de grove kam door zijn gamma. Zeg namelijk maar vaarwel aan de A6 met verbrandingsmotor, al blijft de naam op zich wel bestaan. Die gaat kleven op deze A6 e-tron, die er eveneens komt als break en als sedan… Of liever: als Sportback, want diens gladde coupékoets levert flink wat rijbereik op.
Officieel: Audi RS 6 Avant GT is moddervet afscheidsnummertje (2024)
Huil, RS-fanaat, want de Audi RS 6 loopt op zijn laatste benen. Straks kleven de Duitsers dat cijfer namelijk op een zuiver elektrisch model waardoor onze huidige RS 6 in zekere zin de laatste van zijn soort wordt. Voor het echter zover is, krijgt die nog één ultieme topversie: de RS 6 Avant GT.
Rijtest: Audi RS 6 Avant Performance (2023)
Audi trekt volgend jaar het doek van een compleet elektrische generatie A6. Voor de stekker zijn introductie maakt, gaat de RS 6 nog één keer benzineslurpend van het paadje in Performance-trim. Een 630 pk sterke musclecar in familiepak? Zo zien we ze graag!