Minerva is een Belgisch automerk dat vasthoudt aan haar tradities en gewoontes, dat merk je bij het lezen van hun website en persberichten. Dat ze achter deze JM BRABAZON een emotioneel verhaal schreven, mag dan ook niet verbazen.
Wij zijn gelukkig vooral geïnteresseerd in de harde cijfers. Facts and figures.
Minerva stelt haar JM BRABAZON meteen voor in twee varianten: "Royal" en "Excellence". Beide onderscheiden zich met het interieur en enkele esthetische wijzigingen aan de buitenzijde.
Onder de kap is dit concept een pareltje. Daar schuilt een V12 bi-turbo die volgens hen tot 10.000 rpm kan gaan en meer dan 1.000 pk kan uitspuwen. Dat in combinatie met achterwielaandrijving, een op maat ontworpen halfgeleider, dubbele ontkoppeling en een omgekeerde transmissie met 7 verzetten en je weet met een moordmachine te maken te hebben.
Naast de verbrandingsmotor schuilen er ook drie elektrische blokken onder de kap. Een op elk wiel en een derde achteraan die de energie recupereert tijdens het remmen. Die motoren zijn op hun beurt goed voor 200 pk.
Met een gewicht van 1200 kilogram zou hij naar 100 km/u sprinten in minder dan 2,1 seconden en bereikt hij een topsnelheid die boven de 400 km/u zal liggen.
Een supercar in wording dus. Hoewel. Minerva zegt niet te willen spreken over een productievariant. Ze wouden met dit persbericht wel even inkijk geven in de laatste creaties.
En wie het vergeten was, een goed jaar geleden kwam Minerva ook al naar buiten met een JM brabazon.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen