Met dank aan de optiepolitiek kan je zonder al te veel problemen de instapprijs van je Porsche verdubbelen. Met deze Platinum Edition polst het Duitse merk of Cayenne-cliënteel ook best tevreden kan zijn met één groot - en goedkoper - optiepakket.
En geef nu toe, 'Cayenne Platinum Edition' klinkt best stoer (en duur) aan de lokale cafétoog in Schilde. Al is het in essentie een opgesmukte Cayenne Diesel of S E-Hybrid. Opgesmukt in die zin dat je op de Platinum Edition 20-duims RS Spyder-velgen krijgt die onderdak genieten onder bredere wielkasten (van de Cayenne Turbo S nemen we aan) en bi-xenon-koplampen met het Porsche Dynamic Light System.
Ook zaken die je voortaan niet meer moet aanvinken in de optielijst (en waar je stiekem van verwacht dat ze 'standaard zouden zijn op een premium SUV van Porsche): parkeerassistent met camera, automatisch verduisterende binnenspiegel, getinte ramen achter en Power Steering Plus.

Toch nog jeukende vingers, dan kan je in de optielijsten nog neuzen naar een kleurtje. Want enkel solide zwart en wit zijn standaard. Liever Jet Black, Purpurite, Mahogany, Carrara White of Rhodium Silver metallic op je Platinum Porsche? Dan moet je nog even in de buidel tasten. 'Extreem veel kit, voor een aantrekkelijke prijs', aldus Porsche. Al vergeten ze wel even hoeveel je nu juist moet betalen.

Vink je de opties apart aan op een 211 pk sterke Cayenne Diesel, dan betaal je minstens 83.465,80 euro (waarbij 10.744 euro naar de opties gaat). Dus 80.000 euro lijkt ons geen onlogische stickerprijs...
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen