Geen GSi-badge voor het model onder de Corsa OPC, wel een S-insigne. Waarbij die S staat voor 'Sportief' maar niet echt 'Snel'. Al is 150 pk aan boord van een B-segmenter niet verwaarloosbaar natuurlijk.
Ken je de Adam S nog - indien niet, klikkie voor de rijtest? Wel, Opel past hetzelfde trucje nu toe met de Corsa. Een soort van sportieve uitvoering voor klanten die geen volwaardige OPC behoeven. Daarbij gaat het verder dan uiterlijk vertoon trouwens, al tekent een 'OPC kit' en twee Recaro's binnenin present. Net zoals een afgevlakt stuurwiel Dus op dat departement zit het evenzeer snor.
Nee, belangrijker is dat Opel voorin het blok van de Adam S lepelt. Dat is 1.4-liter groot, telt vier cilinders en weet dankzij turbokracht 150 pk en 220 Nm naar de voorwielen te lanceren. Waardoor de Corsa dankzij z'n grotere dimensies en klein meergewicht vier honderdsten achter moet laten op de Adam S richting de honderd. 8,9 tellen heeft de Corsa S er voor nodig. Grootste verkooppunt van deze S is natuurlijk dat z'n enige rivaal, de Ford Fiesta ST-line, 'maar' 140 pk uit 'maar' een 1-liter driecilinder puurt. En meer cilinders is beter, toch?
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen