Om in Europa bij de les te blijven heeft Ford besloten haar Ranger voor de tweede maal in zijn huidige carrière een facelift te geven. De spotlight staat daarbij op een nagelnieuwe 2-liter twinturbodiesel die ons de vijf-in-lijn moet doen vergeten.
Het was een kwestie van tijd voor de eigenzinnige 3.2-liter vijf-in-lijn van de Ford Ranger op de schop moest. Die tijd lijkt nu te zijn gekomen want Ford heeft een update uitgerold voor de meest succesvolle pick-up van Europa. In die frisse Ranger is er geen plaats meer voor de vijf-in-lijn. Voortaan is het viercilinder'n wat de klok slaat.
Raptor-blok
Hoogstwaarschijnlijk het gevolg van die snode WLTP-test die wel meer motoren verbant uit Europa. Al hoef je nog niet meteen een traantje weg te vegen want Ford zegt een waardige vervanger in de rangen te hebben. Het gaat over een 2-liter viercilinder diesel met twee turbo's en een maximaal vermogen van 213 pk en 500 Nm. Jawel, je kan het blok kennen vanuit de Ranger Raptor. Volgens Ford is de motor net geen 10 procent zuiniger dan de 3.2 die hij vervangt, al doet ongetwijfeld ook de 10-trapsautomaat een duitje in dat zakje.
Uiterlijk zal je de Ranger met bouwjaar 2019 herkennen aan subtiel aangepaste bumpers en dito grille. Een streepje extra chroom (of voor de stoer jongens: zwart plastiek) moet het plaatje afmaken. In de zomer zullen de eerste klanten aan de slag kunnen met hun nieuwe Ranger.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen