Rijtest

Rij-impressie: Isuzu D-Max AT35 (2018)

De opmars van de pickup is ook bij ons niet te stuiten. Wie er dus wil bovenuit steken moet verder buiten de lijntjes kleuren. Het aanbod is intussen behoorlijk uitgebreid, maar laat net dat iets zijn voor de nieuwe Isuzu D-Max AT35!

Specifiek gaat het om een speciaal uitrustingspakket dat je op elke D-Max modeljaar 2018 Double Cab (versies L, LS en LSX) kunt aanvinken. Het AT35-pakket, kort voor Arctic Truck 35-duims, transformeert je D-Max pick-up in een kleine monstertruck die je zonder blozen naast een Ford Raptor kunt parkeren. Al blijft de transformatie, in tegenstelling tot die van de Raptor, enkel optisch. Ook al verhoogt de 12 cm extra bodembreedte, samen met het 18 cm breder koetswerk en de 35-duims wielen maatje 315/70/R17, de terreincapaciteiten van de D-Max nog verder.

Werkpaard

Ook de AT35 heeft dus een 1,9-liter viercilinder turbodiesel onder zijn kap met een vermogen van 164 pk (bij 3.600 tpm) en 360 Nm koppel (tussen 2.000 en 2.500 tpm). Net als een maximum trekkracht van 3,5 ton bovenop het laadvermogen van maximaal 1 ton. Kortom, identiek aan zijn voorganger met 2,5-liter viercilinder die op de koop toe nog eens 60 kg zwaarder was, maar daarom niet minder betrouwbaar. Op elk D-Max krijg je immers nog steeds 5 jaar waarborg en Europese pechverhelping met een maximum van 200.000 km. Als pick-up specialist heeft Isuzu immers de nodige ervaring met het bouwen van een betrouwbaar werkpaard.

Image
isuzu-d-max-2018

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen