Het 'groot salon', dit jaar. De droom van elke petrolhead is hier dan ook aanwezig. Wij gingen alvast op zoek naar het meest exclusieve dat het autosalon dit jaar heeft te bieden. Want een grijze Ford Fiesta met salondeals, daar gaat je bloed nu ook niet sneller van stromen.

Het doet pijn om te zeggen maar de realiteit kan hard zijn; de kans dat je onderstaand gerief voor je deur kan parkeren is vaak erg klein. Niet voor niets noemen we ze dan ook dreamcars. Auto's om bij weg te dromen dus. Mocht je nu toevallig gouden zaken hebben gedaan in de Bitcoin-belegging, dan kan je hieronder evenwel wat inspiratie opdoen voor je nieuwe automobiel. Laten we van start gaan met de Dreamcars op het autosalon van Brussel 2018!

Bugatti Chiron

Image
Dreamcars-autosalon-Brussel-2018

Meteen met de deur in huis vallen, noemen we zoiets. Dat beseffen ze bij de Volkswagen Group (eigenlijk beter; importeur d'Ieteren) maar al te goed. Want voor je een kijkje mag gaan nemen naar je nieuwe leasing Audi A4 moet je passeren langs de Bugatti Chiron. Kwestie van je in de stemming te krijgen om toch zo'n S-Line-pakket aan te vinken. Naast de Chiron heeft Bugatti trouwens ook nog een Veyron in Brussel staan. Amper twee auto's tonen maar toch over een standvermogen van +2.500 pk kunnen spreken. Dat is de magie van Bugatti.

Lamborghini Huracán Performante

Image
Dreamcars-autosalon-Brussel-2018

Wat een ondankbare plek om te staan, vlak over Bugatti. Want in vergelijking met de Chiron lijkt elke Lambo een braaf lammetje. Uiteraard is dat niet het geval. Twee exemplaren stellen de Italianen ten toon, wij verkiezen stiekem de Huracán Performante boven de Aventador S Roadster. Die laatste is namelijk om te flaneren, die Huracán is er om de straatstenen uit de grond te trekken in de bochten. Toch nog niet snel genoeg? Dan staat er aan de andere kant van het salon nog een racewagen van Lamborghini te blinken.

Ferrari 812 SuperFast

Image
Ferrari

Nu we toch bij de Italiaanse wagens zitten, misschien eens bij Ferrari gaan loeren? Het merk met het steigerend paard en vurige passie. Of zoiets. Vijf modellen nemen de jongens van Maranello mee. Strafste gerief van die hoop is natuurlijk de 812 SuperFast. Een Ferrari die zijn naam alvast alle eer aan doet. En o ja, in Brussel in het typische Ferrari-rood staat. Ook nog op de stand; 488 GTB, 488 Spider, Portofino, GTC4Lusso T en een racewagen van het merk. Als je hier je goesting niet vindt...

McLaren 720S

Image
Dreamcars-autosalon-Brussel-2018

Awel, vind je jouw goesting niet bij Ferrari? Dan moet je misschien eens een kijkje gaan nemen bij McLaren, de Britse tegenhanger. Geen zware taak, aangezien ze naast elkaar staan op het salon. De verkopen van McLaren gaan wereldwijd als een trein, deels te danken aan een steeds groeiend gamma. In Brussel stelt het merk de 570S Spider en 720S ten toon. En die 720S, die blijft ons met de hamer richting het spaarvarken trekken. Tevergeefse moeite natuurlijk, dat weten we zelf ook wel.

Rolls-Royce Dawn Black Badge

Image
Dreamcars-autosalon-Brussel-2018

Op de stand van McLaren staat ook broederlijk gerief van Rolls-Royce (Ginion is de importeur van beide merken in België). Behalve de nagelnieuwe Phantom kan je er ook de Wraith en Dawn in Black Badge-uitvoering terugvinden. Allé, doe ons maar zo'n Dawn Black Badge met leuke salonkorting, Ginion. _________

Bentley Continental GT

Image
Dreamcars-autosalon-Brussel-2018

Britse rivaal van Rolls, Bentley, is uiteraard ook van de partij. Die tonen in Brussel trots hun nieuwe Continental GT én nog vier andere modellen. De Dakloze GTC, steltenloper Bentayga & 'gezinswagens' Mulsanne en Flying Spur. Moeten we kiezen? Dan toch maar die nieuwe Conti GT... _________

Aston Martin Vantage

Image
aston_martin_vantage_2018

En we zijn nog niet klaar met de Britten (hoezo, de Italianen bouwers der dreamcars?)! Want ook van over het kanaal neemt Aston Martin drie knappe bolides mee met scherpe snuit. Zo staat er een DB11 Coupé en een DB11 die z'n dak kan doen verdwijnen en de nieuwe generatie van Astons 'kleintje'; de Vantage. Vooral die Vantage doet ons wegdromen. Al zien we 'm liever in een andere kleur dan dat gifgroen. _________

Ford GT

Image
Dreamcars-autosalon-Brussel-2018

Een dreamcar van Ford, je zou denken dat we het over de Mustang facelift hebben maar nope, we gaan nog een stapje verder. Of beter; Ford gaat nog een stapje verder. Want met de GT toont de Blauwe Ovaal dat grijs heus niet saai hoeft te zijn. Tel daar nog eens die Mustang, Focus RS en Fiesta ST bij op en Ford heeft eigenlijk een strakke line-up voor de échte Autofan op het salon van Brussel staan. Organiseerde het merk nu maar eens een tombola voor de brave werkmens... _________

Porsche GT2 RS

Image
Dreamcars-autosalon-Brussel-2018

Zullen we toch maar even bij de Duitsers 'Guten Tag' gaan zeggen? Die jongens weten tenslotte ook hoe snel gerief te bouwen. Neem nu Porsche bijvoorbeeld, bouwer van SUV's, sedans en sportwagens. Of moeten we die volgorde omdraaien? Tegenwoordig weten we het eigenlijk niet meer. Wat we wel weten is dat er op de Porsche-stand geen gebrek is aan die sportwagens. 718 Boxster, 718 Cayman GTS en een plethora aan negenelfjes tekenen present. Wij stonden alvast een kwartiertje te kwijlen - en sorry daarvoor, Porsche - op de trackklare GT2 RS. Wat. Een. Beest. _________

Gillet Vertigo .5 Spirit

Image
Dreamcars-autosalon-Brussel-2018

Huh? Een scheermesje in deze lijst? Nee, want haal je de achterste T en E van scheermessenmerk Gillette, dan krijg je Belgische autobouwer Gillet. Jep, dat las je goed, België maakt een dreamcar. Het is te zeggen, succesvolle Waalse racer Tony Gillet bouwt al sinds 1992 een dreamcar; de Vertigo. Een auto die een tijdlang het record hield als snelst accelererende productiewagen. Wedden dat je dat niet wist? De leeftijd mag er tegenwoordig misschien wel op staan, de Vertigo blijft met de jaren evolueren. Tegenwoordig staat 'ie zo op 'Vertigo .5 Spirit'. Kwestie van up-to-date te blijven.

Dit was alvast onze lijst met dreamcars die er uit sprongen op het autosalon van Brussel 2018. Hebben we er eentje gemist? Laat het dan zeker weten in de comments!

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen

Uitlaat

Dacia viert LPG-succes, maar is het ook een aanrader?

Dacia is één van de weinige constructeurs die ‘af fabriek’ een LPG-optie biedt op het volledige gamma. Met meer dan 1 miljoen verkochte modellen sinds 2010 (feest!) houdt het merk ook resoluut vast aan dat aanbod. Maar moet je het ook overwegen?

avatar
door William Meerschaut
4 dagen geleden

Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert

Er wordt nogal makkelijk gestrooid met woorden als pionier, trendsetter, voortrekker of disruptor. Maar voor de Ioniq 5N is het hele arsenaal van toepassing. En wel hierom.

avatar
door William Meerschaut
8 dagen geleden

Busjesfans: 7 nieuwigheden van IAA bedrijfswagensalon die je moet gezien hebben! (2024)

Momenteel nog op het busjessalon in Hannover, binnenkort in je binnenspiegel op het linkse rijvak van de snelweg! Dit zijn de belangrijkste nieuwe bestelwagens vanop de IAA.

avatar
door Joram Van Acker
10 dagen geleden

Dieselalternatief? Dit verbruikt een zelfopladende hybride tijdens een langere rit

Diesel is dood, leve de benzine… Of liever: de hybride, want die wordt vaak aangeduid als dé manier om een dieselverbruik te halen zonder dat ‘sap van de duivel’ te verstoken. Wat gebeurt er echter wanneer je zo’n zelfopladende hybride blootstelt aan een langere rit? Wij zochten het uit met de Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid.

avatar
door Joram Van Acker
15 dagen geleden

Opinie: Vlaanderen, stop met het pesten van weggebruikers

Op voorwaarde beticht te worden van gratuit volksmennerij, moet mij toch iets van het hart, 'o dierbaar Vlaanderen. Want het pestgedrag jegens de weggebruiker heeft de voorbije jaren een absoluut dieptepunt bereikt. Genoeg is genoeg.

avatar
door Yves Wouters
24 dagen geleden

Interview Frank Van Gool, Febiac: “We zijn voorstander van belasting op autogebruik in plaats van bezit.”

Sinds 1 juli heeft Febiac, de overkoepelende federatie van automerken, een nieuwe CEO. Frank Van Gool start als voormalige topman van Renta (federatie van voertuigenverhuurders) en als gedelegeerd bestuurder van Mobia (de koepelorganisatie van de sectorfederaties FEBIAC, Renta en TRAXIO) met een pak automotive bagage aan zijn nieuwe opdracht. Autofans peilde naar zijn visie en opinies, en kreeg duidelijke antwoorden.

avatar
door William Meerschaut
26 dagen geleden

Groep Gregoir diversifieert, voegt lifestyle toe naast de verkoop van auto’s, en heeft daar goede redenen voor

Het lijkt misschien een *fait divers*, maar als een gevestigde groep als Gregoir zich niet langer exclusief focust op de verkoop van wagens en motoren, dan is daar een goede reden voor. Wij gingen vragen stellen aan CEO Hervé Gregoir, die ons ontving in zijn nieuw aangekocht kasteel. En laat dat meteen de kapstok zijn van zijn nieuwe business.

avatar
door William Meerschaut
26 dagen geleden

Opinie: Zit er dan toch leven in Smart?

Ik moet iets bekennen. Sinds de heropstanding van ‘het nieuwe Smart’ met de ‘hastag 1’ (wie verzint zo’n naam ook?), was ik niet bepaald omvergeblazen door het design en de filosofie van de nieuwe modellen. Maar die mening ga ik nu bijstellen.

avatar
door William Meerschaut
30 dagen geleden

Tweedehands - De goedkoopste Polestar 1 vind je gewoon in… België

Zeven. Meer aanbiedingen vind je niet terug in Europa als je de gekende websites afschuimt naar een gebruikte Polestar 1 (althans toch op het moment dat we deze lijnen schrijven). Met prijzen tot 175.000 euro komen ze ook niet goedkoop. Maar de meest bereikbare Polestar 1 vind je terug bij Van Mossel in Antwerpen, voor een bedrag dat al een pak aantrekkelijker wordt.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden

Opinie: Tesla kijkt tegen een steeds groter wordend probleem aan… Elon Musk

Hoewel de inschrijvingscijfers in ons land nog positief zijn [(dank u, Vlaamse EV-premie)](https://autofans.be/nieuws/advies/53644-de-vlaamse-ev-premie-er-dit-zijn-de-voorwaarden-en-de-aanvraagprocedure-2024), heeft Tesla het wereldwijd moeilijk om haar ambitieuze doelstellingen te bereiken. Het merk krijgt bovendien steeds meer te lijden onder de strapatsen van eigenaar Elon Musk, die niet bepaald bekend staat om zijn smetteloos en onkreukbaar imago.

avatar
door William Meerschaut
1 maand geleden