Rij-impressie: Mitsubishi L200 (2019)

Mitsubishi L200 pick-up 2019 facelift

Je zou het niet verwachten, maar de Outlander PHEV is niet Mitsubishi's best verkochte model. Die eer gaat te beurt naar de L200. Toch is er sinds 2015 wat terrein verloren in de markt, tijd dus voor een grondige update.

Mitsubishi draait al even mee in de pick-up wereld. Al sinds 1978 kan je bij de Japanners terecht voor een 1-ton's pick-up. Dat vertaalt zich vandaag in een totale wereldwijde verkoop van bijna 4,7 miljoen exemplaren. Ervaring genoeg dus, al kunnen de constructeurs ook in "pick-up land" niet op hun lauweren rusten. Concurrentie genoeg, zelfs in ons Belgenland. De L200 staat nog altijd bij de best verkochte pick-ups maar den Amerikaan is torenhoog nummer 1. Tijd dus om te differentiëren met de differentiëlen.

Mitsubishi L200 pick-up 2019 facelift gril

geen suv

En dat doen ze bij Mitsubishi. De L200 gaat voluit voor het ruigere werk. Geen Pick-Up Crossover. Nee, de Jap kiest resoluut de off-road kaart en dat begint al bij zijn restyling. Onder de slagzin "Rock Solid" hebben ze gans de neus aangepast. Dit een facelift noemen is een understatement. Wat ons betreft is zijn nieuwe front helemaal geslaagd. De L200 komt een pak stoerder voor de dag en past nu helemaal mee in de Mitsubishi familie.

Mitsubishi L200 pick-up 2019 facelift

dag diesel

Binnenin is er minder te vertellen. De centrale console is aangepast en hier en daar zijn betere materialen gebruikt. Een grotere nieuwigheid is de 2.3 turbodiesel motor met 150 pk en 400 Nm. Die vervangt de oude 2.5 diesel en kan optioneel worden uitgerust me een eveneens nieuwe 6 traps automaat. De L200 zou daardoor een stuk stiller moeten zijn op de autostrade. Wij reden met de 2.3 Di-D 4WD automaat. Een geslaagde combinatie, verwacht echter geen strepentrekker. Verder krijgt deze "6de generatie" verbeterde remmen, een nieuwe off-road modus en een verbeterd ophangingscomfort.

Mitsubishi L200 pick-up 2019 facelift interieur

Met een 4WD draaiknop kan je kiezen tussen gravel, Modder/sneeuw, zand en rots. Uiteraard kan je de vierwielaandrijving in lock zetten en beschikt de L200 over lage gearing en een hill-descent control systeem. Ook handig is de nieuwe dode hoek waarschuwing en automatische botspreventie.

Mitsubishi L200 pick-up 2019 facelift

prijs

Beginnen doet de L200 met de Club Cab 4WD 2.3 Di-D in combinatie met een manuele 6-bak, die kost je 31.490 euro. Club cab betekent dat je niet iets minder plek hebt voor de achterste passagiers en 30 cm wint in de laadbak. De Double Cab kost je minstens 1500 meer en klokt af op 32.990 euro. Wil je de automaat dan spring je naar 38.490 euro, maar dan zit je automatisch ook een optiepakketje hoger. Een full-option L200 gaat over de 40k, al zullen pick-up kenners daar niet van verschieten.

Mitsubishi L200 pick-up 2019 facelift

conclusie

Geen soft gedoe met de vernieuwde L200. Mitsubishi wil de spierballen laten rollen. De L200 is in de eerste plaats een werkpaard, zowel op als van de baan. Het nieuwe smoelwerk staat hem als gegoten. De vreemde koplampen maken plaats voor strakke schijners. Dat, in combinatie met de grote grill en met dit trekpaard ga je rekening houden op de baan.

Specificaties

Motor

2.3 turbo diesel, vier-in-lijn

Vermogen

150pk

Koppel

400 Nm

Overbrenging

6-traps automaat

Aandrijving

vierwiel

Gewicht

1 935 kg

Topsnelheid

174 km/u

Prijs testwagen

€ 41 790.00

Prijs basismodel

€ 31 490.00

CO2-uitstoot

254 g/km

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
4g63 15:29
afbeelding van 4g63

Oude 2,5 ging idd al lang mee maar vervoert en versleurt zonder mokken hier beetje verder alles waarvoor hij kan ingezet worden, zo'n 20j met enkel nieuwe koppeling als grote onderhoudskost. (na 220d km gaan we daar ni over kwetteren)
Logisch dat ze daar nu eentje inleggen binnen de familie maar altijd afwachten of iets niet uit eigen huis hetzelfde gaat presteren.
Hun vanaf prijs was ook lang iets onder die andere Japanner, wat toch meespeelt, nu zitten ze daar iets boven.
Niettegenstaande, ziehier hoe je een boot op wielen kan tekenen die niet boven de 2 ton gaat. ;)
Vind deze iets bereikbaarder naar vormgeving toe dan de vorige, hier zou k bijv wel 800 kilo meststof in zetten, vorige kreeg je bijna medelijden om beestje dat aan te doen.

Wim 18:13
afbeelding van Wim

Het zijn aparte platformen en Mitsubishi vertelt ons dat de nieuwe Navara het L200 platform gaat gebruiken.

Stefaan 08:17
afbeelding van Stefaan

Van vormgeving is deze wel echt mooi, we slepen er een zware caravan mee in de zomer, zonder moeite. Hij mist wel een beetje pit, een 200 pk had iets aangenamer gereden, maar hij doet wat hij moet doen, het gps systeem werkt perfect maar is veel te klein, hetzelfde met de cameras. De frontcamera is geweldig. En wat verbruik betreft ligt hij zonder sleep rond de 9,5 liter op 100 km. Wij hadden één van de eerste in sept 2019, en hebben er de achter sleeper op, met een schuiflade die je eruit kan trekken wat super handig is, anders moest je er inkruipen als er iets achterin lag, en nu trek je gewoon de lade open. Ik weet echter niet waarom Mitsubishi uit België verdwijnt, want het is een mooie en degelijke auto met LED koplampen, wat je zelden ziet op dit type auto’s. Een goede koop met 5 jaar garantie.

Uw reactie