Niet alleen de gewone Focus kreeg een facelift, ook de hot hatch van het merk met de blauwe ovaal werd vernieuwd. En dat is niet alles, in Parijs stellen ze ook de dieselversie voor. Voor het eerst in de geschiedenis van de ST.
Die diesel is een doorontwikkelde variant van de 2.0 TDCi die we ook in andere modellen terugvinden. In deze Focus ST is hij in staat 184 pk te produceren. Net genoeg dus om de Golf GTD het leven zuur te maken.
Verder krijgt de Focus ST de vernieuwingen die we op de gewone Focus ook zien. Een nieuwe neus en hertekende achterlichten en een opgekuist dashboard zorgen ervoor dat de leek zich in een compleet nieuwe Focus bevindt.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden