Citroën en Peugeot zien al een tijdje brood in de commercialisatie van lucht. Perslucht, om precies te zijn. Deze C4 Cactus Airflow ziet die toepassing zijn verbruik omlaag halen tot 2l/100 km.
Wat een dik ding... zo kunnen we Citroën's concept samenvatten. Zo krijgt de Airflow grotere wielen met een apart design en werd ook de splitter onderaan de voorbumper bijgewerkt. Ook achteraan monteert Citroën een spoiler die voor extra luchtdynamiek zorgt. Dankzij onder andere deze aanpassingen werd de C4 Cactus Airflow 20 procent zuiniger en 100 kg lichter dan de productieversie.
Onder de kap zit nog altijd de Puretech 82 driecilinder benzinemotor, die wordt bijgestaan door twee hydraulische pompmotoren. Het geheel werd eerder al eens op de Peugeot 208 HYbrid Air voorgesteld. Wij zijn alleszins al fan van het design. Zo in productie nemen Citroën?
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden