Op de hoek van de Hyundai-stand vinden we deze i40 Hybrid. Een conceptauto die wordt aangedreven door de CRDi dieselmotor gecombineerd met een kleine elektromotor.
Hyundai maakt er geen groot nieuws van, maar op een hoekje van de stand zien we een model dat er een beetje anders uitziet dan de productiemodellen. De 48v Hybrid maakt gebruik van een lood-accu om de elektromotor aan te drijven. Die loodaccu's zijn volgens Hyundai tegenwoordig volledig recycleerbaar. Ze kosten ook minder qua productie en hebben ook geen actieve koeling nodig.
De keuze voor een mild hybrid is er ook vanwege kostprijsoverwegingen. Het kost vier maal minder qua productie dan een full hybrid, terwijl toch nog altijd een verbruiksdaling van 20 procent wordt behaald, bij een full hybrid is dat 40 procent.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 18 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 22 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 23 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 1 dag geleden