Hyundai i40 48v Hybrid is kleine première in Parijs

hyundai-i40-48v-hybrid-100

Op de hoek van de Hyundai-stand vinden we deze i40 Hybrid. Een conceptauto die wordt aangedreven door de CRDi dieselmotor gecombineerd met een kleine elektromotor.

Hyundai maakt er geen groot nieuws van, maar op een hoekje van de stand zien we een model dat er een beetje anders uitziet dan de productiemodellen. De 48v Hybrid maakt gebruik van een lood-accu om de elektromotor aan te drijven. Die loodaccu's zijn volgens Hyundai tegenwoordig volledig recycleerbaar. Ze kosten ook minder qua productie en hebben ook geen actieve koeling nodig.

De keuze voor een mild hybrid is er ook vanwege kostprijsoverwegingen. Het kost vier maal minder qua productie dan een full hybrid, terwijl toch nog altijd een verbruiksdaling van 20 procent wordt behaald, bij een full hybrid is dat 40 procent.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
marksken 00:05
afbeelding van marksken

- edit: aangepast -

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws