Citroën brengt met de Cactus M een vette knipoog naar de eigenzinnige - en vooral goedkope - Méhari van eind de jaren zestig. Moppen over Cactussen mét haar in drie... twee...
Citroën heeft met de C4 Cactus eindelijk nog eens een eigenzinnige Fransoos in haar gamma staan. Meer nog, de met Airbumps beplakte C-segmenter is een ware topper voor Citroën. Het is dan ook niet gek dat het ongeveer elke autosalon uitpakt met een kwinkslag op die Cactus. Kregen we vorig jaar in Parijs nog de extreem zuinige C4 Cactus Airflow concept, dan trakteert Citroën het autosalon van Frankfurt op de Cactus M.
Die M staat duidelijk voor Méhari, een geinig open karretje gebaseerd op de 2CV dat furore maakt van eind jaren 60 tot eind jaren 80. Concreet betekent dit dat de Cactus zijn dak verliest. In de plaats komt een voorruit die lager ligt en een dikke C-stijl waarop je - in principe - surfplanken kan leggen. De deuren achteraan heb je volgens Citroën ook niet meer nodig. De AIRBUMPS, die blijven wel aanwezig.
Of we hier ooit een productiemodel van zullen zien is nog maar de vraag. CEO van het merk Linda Jackson vindt dat er wat meer lol in het gamma mag zijn, al moet er dan wel budget voor zijn...
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 4 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 7 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden