
Na de officiële voorstelling van de Volkswagen Tiguan met conventionele motoren, wordt ook de GTE badge van de crossover bekend gemaakt - zij het nog wel als concept.
De Volkswagen Tiguan GTE komt er met een 156 pk sterke 1.4 TSI motor. Dat benzineslurpende blok wordt gekoppeld aan een elektrische motor. Het totale vermogen komt daardoor op een stevige 218 stuks. De elektrische motor werd verwerkt in de zestraps versnellingsbak met dubbele koppeling waardoor er plek werd bespaard.
Zoals het elke hybride kenmerkt, kan ook deze Tiguan GTE geen lange ritten maken op louter elektriciteit. Ook hier houdt hij er na 50 kilometer mee op of tot een maximum snelheid van 130 km/u. Die batterijen opladen kan door hem aan de stekker te hangen of door de zonnepanelen op het dak. Onder perfecte weercondities kan dat zorgen voor een elektrische rijbereik van duizend kilometer per jaar.

Als hybride doet hij het natuurlijk met straffere cijfers dan die 50 kilometer. Zo verbruik je officieel slechts 1,9 liter en stoot hij amper 42 g/km CO2 uit. Op volle vermogen sprint hij naar 100 km/u in 8,1 seconden. De topsnelheid ligt op 200 km/u.
Officieel is er nog niet meegedeeld dat hij in productie zou gaan. Maar ga er gewoon vanuit dat deze Tiguan GTE er komt.
Recente reacties
Officieel: SsangYong Torres EV zoekt het trapje hoger (2022)
Beste Twan. Ik denk dat kenners Ssangyong wel naar waarde weten te schatten. Maar voor de...
Door Polle 18 uur geleden
Officieel: SsangYong Torres EV zoekt het trapje hoger (2022)
Ik heb al verschillende auto's gehad waaronder Fiat, Simca, Volvo, Citroen, nu rijd ik al 17 jaar...
Door Twan 1 dag geleden
Optiefans: Dit kost de ideale Mercedes C-Klasse (2022)
Ik had het eigenlijk over controle door bevoegde instanties. Een dealer gaat dat zeer...
Door Jos D. 1 dag geleden
Optiefans: Dit kost de ideale Mercedes C-Klasse (2022)
Dealers kunnen het uitlezen ofdat de software is aangepast of niet. Als je blok of turbo in de soep...
Door Techno Patat 2 dagen geleden